« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
طنز به قلم وحید حاج سعیدی؛
والا ما نفهمیدیم این چه مسخره بازی است که موبایل ها را دور بین دار ساخته اند ( آن هم با کیفیت چند ده مگاپیکسل) و تا توقی به توقی به می خورد یک عده فیلم می گیرند و در فضای مجازی ولو می کنند! بعد مسئولین را با این همه گرفتاری و مشغله حساس و در نهایت مجبور به واکنش و پیگیری می کنند!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقیقت امر وقتی رئیس جمهور راجع به یک موضوع حساسیت به خرج می دهد ، آدم دلش غنج می رود و دلش می خواهد درد و بلای رئیس جمهور ما بخورد توی سر سایر رئیس جمهور های بی تفاوت!

در جریان هستید که اخیراً رئیس جمهور نسبت به مسئله دفن جوجه های یکروزه واکنش نشان داده و در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت نیز دستور دادند " نسبت به اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی از بین بردن جوجه های یک روزه سریعا رسیدگی شود و عاملان آن تحت تعقیب قرار گیرند".

والا ما نفهمیدیم این چه مسخره بازی است که موبایل ها را دور بین دار ساخته اند ( آن هم با کیفیت چند ده مگاپیکسل) و تا توقی به توقی به می خورد یک عده فیلم می گیرند و در فضای مجازی ولو می کنند! بعد مسئولین را با این همه گرفتاری و مشغله حساس و در نهایت مجبور به واکنش و پیگیری می کنند! یادش به خیر قدیما هر کس فضولی می کرد و از صحنه های بو دار به ویژه در مرغداری ها فیلم می گرفت، سر کارگر گوشش را می گرفت و با پس گردنی می برد پیش رئیس مرغداری؛  رئیس هم دوربینش را می گرفت و فیلم دوربین را در می آورد  و زیر پا له می کرد و خلاص! بعد هم خود رئیس دو تا پس گردن آدم فضول می زد که تا دو تا هفته به دیوار سلام می کرد و تا چند وقت هر جا مرغ می دید جیغ می زد! اما الان بندگان خدا علاوه بر عذر خواهی از افکار عمومی و خصوصی،  مجبور به ارائه پاره ای از توضیحات هم شدند!

ظاهراً اصل قضیه این است که با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن رستوران ها مصرف مرغ در کشور بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر مرغداران در حال حاضر مرغ را کیلویی ۵ هزارو۵۰۰ تا ۶ هزار تومان می فروشند در صورتی که قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ حدود ۱۰ هزار تومان است یعنی ضرر ۳ هزار تومانی در فروش هر کیلو گوشت مرغ! بنابراین تبدیل جوجه ها به مرغ به صرفه نیست و آنها را معدوم می کنند.

علی ای حال از آنجا که شخص رئیس جمهور نسبت به این قضیه واکنش نشان دادند و نیت ما از عنوان ساختن چنین مطالبی اصلاح امور است و به هیچ عنوان قصد انتقاد مخرب نداریم، به رسم معهود و شیوه مالوف چند پیشنهاد ماریناد شده و غنی سازی شده به منظور افزایش سرانه مصرف مرغ افاضه می کنیم علی برکت الله:

ب) تاثیر مرغ در درمان کرونا: این روزها هر کس هر جنس تاریخ گذشته یا ته انبار مانده را به عنوان داروی قطعی کرونا به خلق الله قالب کرد تا جایی که عده ای از هموطنان در اثر مصرف این مواد، ریق رحمت را با همه مخلفاتش سر کشیدند و روی در نقاب خاک کشیدند! فلذا پیشنهاد می شود با کسب اجازت از مافیای محصولات غیر لبنی شتر، گوشت مرغ هم در زمره اطعمه و اشربه موثر در درمان قطعی کرونا معرفی شود. به هر حال طعم و مزه گوشت مرغ هر چه باشد از تولیدات غیر لبنی شتر خوش خوراک تر و خوشمزه تر است!

پ) توليد چيپس و شامپوي مرغ: از عزيزان شاغل در بخش توليد چيپس و شامپو که از هر چيزي چيپس آن را توليد مي کنند و اگر نشد، شامپويش را روانه بازار مي کنند؛ درخواست کنيم ساخت چيپس و شامپوي مرغ يا شير مرغ را در دستور کار خود قرار دهند.

ت) بازي هاي کودکانه: با توجه به نقش بازي هاي کودکانه در شکل گيري بسياري از زيرساخت هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي پيشنهاد مي شود بازي هايي نظير:«يه مرغ دارم روزي N  تا تخم مي ذاره» يا « نون بيار، کباب ببر» (ترجيحاً جوجه کباب) دوباره احیا شوند و این روزها که خانواده ها در خانه قرنطینه هستند،  این دست بازی های حرکتی – غذایی را بیشتر مورد توجه قرار دهند!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: