« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵
مدیر جهاد کشاورزان شهرستان سمیرم خبرداد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: بارندگی های اخیر که همراه با آب شدن برفها بود، باعث ایجاد سیل وخسارت به زیر ساخت های بخش کشاورزی در بخش پادنای این شهرستان شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف؛ احمد تیموری از اختصاص ۲۰۰ متر لوله سایز ۱۶۰ میلی متر جهت انتقال آب به باغات مزرعه آخروم خبر داد و اظهار داشت: جلوگیری از هدر رفت و مصرف بهینه از آب از اهداف این پروژه است که به همت کارشناس اداره آب و خاک و نماینده کشاورزان از محل بازدید و پس از بررسی مسائل فنی توصیه‌هایی به بهره برداران ارائه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم افزود: با اجرایی شدن این پروژه حدود ۳۰ هکتار از باغات زیردست از آن مشروب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بارش‌های جوی ۲۲ فرودین تا ۲۴ فروردین در بخش پادنای علیا در ایستگاه «بیده» سمیرم به میزان ۱۱۰ میلیمتر، در ایستگاه روستای نقل ۲۸۵ میلیمتر و در ایستگاه روستای شهید ۲۰۰ میلیمتر بود که با آب شدن برف‌ها بود باعث ایجاد سیل و خسارت به زیر مجموعه‌های بخش کشاورزی از جمله دامداری‌ها جاده‌های بین مزارع، پل‌ها، باغات و ایستگاه‌های پمپاژ و زیرساخت‌های بخش کشاورزی شد.

تیموری با بیان اینکه اداره بهبود تولیدات گیاهی با ارائه مشاوره گامی مؤثر در جهت احداث گلخانه‌ها در سطح شهرستان برداشته است، بیان داشت: با توجه به خطر گسترش بیماری‌ها و آفات قرنطینه‌ای در شهرستان، کنترل و نظارت بر نهال ورودی به شهرستان امری اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در پی راه اندازی پست قرنطینه نباتی در محل ورودی شهرستان، کارشناس حفظ نباتات اداره بهبود تولیدات گیاهی به شکل مستمر از نهال فروشی‌ها بازدید و از سلامت نهال اطمینان حاصل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا بروز تخلف توسط نهال فروشان، موارد توسط کارشناس تذکر داده شده و در صورت عدم توجه به تذکر نسبت به معرفی خاطی به مراجع ذی صلاح اقدام می‌نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم تاکید کرد: راهکارهای کشاورزی شهرستان، رونق بخشی و جهش در تولید با تاکید بر تقویت تشکیل زنجیره‌های تولید و جهت دادن سرمایه گذاری ها به سمت تشکیل و تقویت تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی، اجرای الگوی کشت، کشت گیاهان دارویی، اصلاح و جایگزینی باغات قدیمی و یا کم بازده، فعال‌تر شدن مراکز خدمات غیر دولتی در راستای ارتقای دانش بهره برداران و تقویت کارهای آموزشی از جمله موضوعات جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی شهرستان با حضور مسئولین سازمان، نماینده و فرماندار در مرکز استان اصفهان قلمداد شد.

مدینه صابری /خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: