« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
به قلم اسماعیل زارعی؛
بیاییم به واسطه روز جوان بار دیگر به این موضوع حیاتی توجه کنیم و به جوانان کشورمان افتخار کنیم‌ ؛ جوانانی که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری ،علمی و ورزشی،سیاسی واقتصادی وکارهای خیرخواهانه و...مثال زدنی هستند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-اسماعیل زارعی:روز جوان روزی است که در تقویم کشورهای مختلف برای جوانان نام‌گذاری شده‌است.در کشور عزیزمان ایران ۱۱ شعبان ،روز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع )فرزند امام حسین (ع) ، بعنوان روز جو ان و در کشورهای دیگر روز ۲۱ آگوست توسط سازمان ملل بعنوان روز جوان در نظر گرفته شده‌است.

 اعلام یک روز به عنوان روز جوان فقط گریزی است برای خالی نبودن عریضه طولانی عنوان روزها. وگرنه چه روزی را به یاد داری كه روز جوان نباشد. كدام سازمان و نهاد و وزارتخانه ای را سراغ داری كه با جوان سروكار نداشته باشد. از سیاست و اقتصاد گرفته تا فرهنگ و هنر و اجتماع و رسانه، همه چیز در این كشور آكنده از جوانان است.

در سرزمین جوانی، جوانی كردن و جوان ماندن سخت است وگرنه هركسی پس از نوجوانی ، لاجرم جوانی است برنا. مسئله این است جوانی كردن.


جوانی كردن واژه ای است لیز؛ مثل صابون آب خورده به دست نیامده از دست می رود تیز است مثل تیغ .

بسیاری از والدین جوانی را می پسندند كه جوانی نكند. همه پیش فرض ها و اما و اگرها را در رفتارهایش لحاظ كند. این نگرش محافظه كارانه به جوانی از آنجا ناشی می شود كه مردان جاافتاده و زنان جهان دیده ، حال و حوصله دردسرهای جوانی كردن جوانان را ندارند.

 می خواهند آنها را به ثبات و رنگ و بوی خودشان در آورند. پیراهن پاره نكرده، مثل آدم های هزار تا پیراهن پاره كرده زندگی كنند تا هم خیال خودشان از آینده جوان شان راحت شود و هم به وجود چنین جوانان سنگین و جاافتاده ای افتخار كنند.   اگر این روز جوان با عنوان روز جوانی كردن نامگذاری می شد، ماجرا كلی از این رو به آن رو می شد. جوانی كردن اولین و مهمترین عامل جوان بودن است. داشتن سن جوانی كه متر و معیار مهمی نیست.


بیاییم به واسطه روز جوان بار دیگر به این موضوع حیاتی توجه کنیم و به جوانان کشورمان افتخار کنیم‌ ؛ جوانانی که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری ،علمی و ورزشی،سیاسی واقتصادی وکارهای خیرخواهانه و...مثال زدنی هستند.

جوانان غيرتمند ايران در دفاع مقدس چنان حماسه آفريدند كه پشت دشمن از شنيدن نام آنها به لرزه مي افتاد و امروز نیز در کنار مدافعان سلامت برای شکست کرونا قد علم نموده و صد البته که طبیعی است در هر کارزار و جنگی، نسل جوان است که می تواند تلاش بیشتری را برای مبارزه انجام دهد.

با تبریک این روز فرخنده به همه جوانان ایران زمین،ارزوی سربلندی برای همه این عزیزان و جوانان برومند استان و شهرستان در همه زمینه های مختلف فرهنگی و هنری و اجتماعی ،علمی و کارهای خیر خواهانه دارم.

اسماعیل زارعی
رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان لنده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: