« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
آوای رودکوف گزارش می کند:
حجت‌الاسلام محمدزاده امام جمعه شبستر در گفت‌و گو با آوای رودکوف گفت: باید تعاملاتمان را با کشورهای منطقه بالاخص با کشورهای اسلامی افزایش دهیم تا تولیدات داخلی برای کشورها منطقه این اصالت را حفظ نمایند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، توانایی و دانایی نهاد دولت برای پوشاندن لباس عمل به این شعار به شدت زیر ضرب قرار دارد و باید از سوی نهادهای گوناگون حاکمیت تقویت شود. دولت باید در شرایطی قرار گیرد که با عبور از خشکسالی مالی بتواند طرح های بزرگ عمرانی و زیربنایی را آماده اجرا کند تا تولید به حرکت درآید.

از سوی دیگر با توجه به نرخ کاهنده سرمایه گذاری درایران به دلیل ضعف سرمایه گذاران داخلی و غیبت سرمایه گذاران خارجی، ظرفیت های تازه ای برای تولید بوجود نیامده است.

رفع موانع تولید، بهبود محیط کسب و کار، امنیت سرمایه‌گذاری، ثبات نظارت دقیق بر قوانین، ایجاد فضای رقابتی، اصلاح بانکها، حمایت از تولید صادرات‌محور از جمله پیش‌شرط‌های جهش تولید است.

سیاست عمومی کشور باید اولویت اقتصادی کشور باشد؛ البته بحث امنیتی هم مطرح است، اما در کنار آن باید اقتصاد پررنگ شود. با توجه به اینکه هم اکنون درآمد نفتی کشور کاهش پیدا کرده است و ۱۴ و نیم درصد از بودجه را برای توسعه اختصاص داده‌اند، اما این مبلغ ناچیز است و باید آن را افزایش داد.

ظرفیت بزرگی برای افزایش تولیدات در راستای کشور وجود دارد
حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده امام جمعه شبستر در گفت‌و گو با آوای رودکوف، اظهار کرد: ظرفیت بزرگی برای افزایش تولیدات در راستای تامین بازارهای داخلی کشور وجود دارد و امسال توجه بیشتری بدان خواهد شد و درواقع توجه به بازارهای داخلی و تقاضای داخلی پیشران توسعه اقتصادی خواهد بود.

وی، بیان کرد: باید تعاملاتمان را با کشورهای منطقه بالاخص با کشورهای اسلامی افزایش دهیم تا تولیدات داخلی برای کشورها منطقه این اصالت را حفظ نمایند.

حجت‌الاسلام محمدزاده، جهش تولید را نوعی تغییر ریل اقتصاد دانست و ادامه داد: جهش تولید به نوعی تغییر ریل اقتصاد برای آینده کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه شبستر، یادآورشد: این جهش به معنای پرش است که از روی پس زمینه و رفتار تعاملی باید عبور کند که این کار بر عهده دولت است و بخش تولید باید به سمت مزیت پایدار خود و مزیت تولیدی بپردازد و تنوع محصول ایجاد کند و در نهایت کالا را با قیمت پایین عرضه کند تا با همتایان خارجی بتواند رقابت کند و کالا را بفروشد.

وی، افزود: از لحاظ کیفی، تولیدات داخلی را ارتقا دهیم، از لخاظ اسانداردهای لازم که قابل عرضه باشند و هم برای کشورهایی که با آنها ارتباط داریم.

وی، افزود: باید به این اصل معتقد شویم که تولیدات داخلی مصرف نماییم.
حجت‌الاسلام محمدزاده، ضمن بازگو نمودن لزوم شناسایی ظرفیت‌های تولیدی بالفعل کشور تاکیدکرد: برای تحقق جهش تولید ابتدا باید تمام ظرفیت‌های تولیدی بالفعل کشور در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و ... شناسایی شوند.

جهش یک فرآیند فوریتی برای جبران کاستی ها است
حجت‌الاسلام محمود شربیانی امام جمعه عجب‌شیر در گفت‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: جهش یک فرآیند فوریتی برای جبران کاستی ها و قصور است ڪه نیازمند درڪ بالا و قدرت تخصص است که هرگونه سازش با ناکارآمدی را بر نمی تابد.

وی، افزود: اعتباربخشی به ارزش پول ملّی بخشی دیگر از فرآیندهای ترمیمی است که زنجیره جهش را مصونیت می بخشد و باید در نظر داشت بدون ثبات معقول ارزش ریالی، اکثر تلاش ها به انحراف ڪشیده خواهد شد.

وی، بیان کرد: جهش تولید نیازمند جهش تقاضا برای کالای ایرانی هست و تا زمانی که واردات به ڪشور با شرایط و ضوابط خاص مورد نظارت ویژه قرار نگیرد، بازارهای داخل در اختیار تولیدکنندگان قرار نخواهد داشت.

حجت‎الاسلام شربیانی، ادامه داد: مسئولان باید دست به کار شوند و موانع تولید را برطرف نمایند.
امام جمعه عجب‌شیر، یادآور شد: برای به جهش درآوردن تولید باید هوشمندانه عمل کرده و مفهوم اقتصاد هوشمند را در همین ارتباط تعریف و اجرا کنیم، اقتصاد هوشمند ابزاری برای برداشتن گام های بزرگ با استفاده از منابع تحدید شده و عبور از تنگناهای اقتصادی است.

وی،ضمن بازگو نمودن دلیل حرکت جهشی در تولید افزود: اگر جهشی حرکت نکنیم از صنایع دنیا عقب خواهیم ماند و این عقب ماندگی عاملی برای شکست ایران می شود.

حجت‌الاسلام شربیانی، بااشاره به فراهم شدن کار برای جوانان بیکار تاکید کرد: جهش تولید فرصتی مناسب جوانان بیکار است تا موجب رونق بخشی به تولیدات داشته باشند.

گزارش از: امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین