« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
سرپرست اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری :
سرپرست اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه میزان‌بارش‌های امسال استان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش یافته است؛ گفت: چهارمحال و بختیاری در رتبه‌های اول خشکسالی قرار دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مهران چراغ‌پور، اظهار داشت: با ثبت 300‌میلی متر‌ی اختلاف بارش از اول مهر‌ تا 9 فرودین در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها، چهارمحال و بختیاری در رتبه های اول خشکسالی قرار دارد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، افزود: این‌اختلاف بارش نسبت به بلندمدت 114 میلی متر کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در ترسیم پهنه بندی از وضعیت بارش در استان، منطقه کوهرنگ بین 200 تا 300 میلی متر ‌کاهش بارش دارد.

چراغ‌پور خاطرنشان کرد: مقایسه میزان بارش‌های امسال نسبت به دوره مشابه میانگین‌ بلند مدت، 12 درصد کاهش و نسبت به بارش‌های سال گذشته در مدت مشابه، 38 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 27 درصد برای تکمیل یک سال زراعی زمان باقی است، گفت: با ثبت 426 میلی متر میانگین وزنی دریافتی بارش، در سراسر استان، 73 درصد یک‌ سال زراعی دریافت شده است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان عنوان کرد: در فروردین سال گذشته 75 سانتی متر برف در ایستگاه کوهرنگ وجود داشت که امسال بارش‌ها به صورت باران در اسفند98 و ده روز اول فروردین99، علیرغم پیش بینیِ میانگینِ بلندمدتِ 42 سانتی متری برف در این ایستگاه، میانگین برف به عدد صفر رسیده است.

چراغ‌پور تصریح کرد: در 10‌روز نخست سال جدید میزان بارش‌ها در شهرکرد 37 میلی متر و در کوهرنگ 100 میلی متر به ثبت‌ رسید که نسبت به سال گدشته کاهش 45 درصدی بارش را نشان می‌دهد.
وی افزود : از ششم اسفند 98 ، بارش 200‌میلی متری در طول 3 روز خساراتی در اردل و کوهرنگ‌ به بار آورد که همزمان در شهرکرد 57 میلی متر بارش به وقوع پیوست.

چراغپوربا بیان اینکه برخی مناطق استان در خشکسالی متوسط تا خفیف قرار دارند، گفت: در دوره بلند مدت 120 ماهه مناطقی مثل اردل، کیار، شهرکرد، سامان و بن در خشکسالی شدیدی قرار دارند که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان افزود: در یک دوره 10‌ساله تا پایان بهمن 98، به طور کلی 68 درصد از کل مساحت استان با خشکسالی روبرو است.

چراغپور افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها ،در اردیبهشت ماه ، بارش‌های کشور کمی بالاتر از حد نرمال خواهد بود که این مسئله در شمال و شمال غرب استان مشهود است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه سیستم جدیدی با بارش برف و باران به استان وارد شود و مخصوصا کوهرنگ‌ را تحت تاثیر قرار‌ دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گفت: این‌سامانه در کوهرنگ و به‌ ویژه در گردنه گوشنگلی در بروجن اختلال جاده‌ای در پی خواهد داشت که با پلیس راه و راهداری هماهنگی لازم صورت گرفته است.

سرپرست هواشناسی استان تاکید کرد: سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری احتمال خطر‌سرمازدگی در بن و سامان وجود دارد که به اطلاع کشاورزان و باغداران رسیده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: