« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
به قلم حمیدرضا طیب نیا
عید امسال باشهادت امام هفتم ما شیعیان ،امام موسی بن جعفر(ع) ، باب الحوائج تقارن پیدا کرده است ،پس چه خوب است که با حفظ حرمت این امام همام ، همه حوائج وخواسته هایمان را در عید آمال و آرزوها از در خانه این امام بزرگوار گدایی کنیم.
پایگاه خبری آوای رودکوف-حمیدرضا طیب نیا:افضل ادعیه مناسب برای فرارسیدن عید نوروز و آمدن  بهار ، دعای ۵۴ صحیفه سجادیه  سید الساجدین است که حامل آموزه ها ودرسهای خوبی برای بشریت  بویژه شیعیان می باشد. مهمترین آموزه های این دعا عبارتنداز :

 ۱:خدا نه زاده کسی است و نه می‌زاید، بلکه هیچ‌چیز همتای او نیست.
۲: از خدا بهترین تقدیر را بخواهیم.
۳: شوق و رغبت‌مان به آنچه باشد که نزد خداست.
۴: از خدا بخواهیم: شوقمان به درخواست از او، همچون شوق اولیایش باشد
۵: بیم‌مان از او، همچون بیم دوستارانش باشد
۶:احکامی از دین او را از ترس دیگران فرو نگذاریم.

وچه زیبا  امام سجاد (ع)در اوج معرفت از معبود یگانه خودش ،   عاجزانه درخواست میکند ومیفرمآید:
اللَّهُمَّ هَذِهِ حَاجَتِي فَأَعْظِمْ فِيهَا رَغْبَتِي، وَ أَظْهِرْ فِيهَا عُذْرِي، وَ لَقِّنِّي فِيهَا حُجَّتِي، وَ عَافِ فِيهَا جَسَدِي. اللَّهُمَّ مَنْ أَصْبَحَ لَهُ ثِقَةٌ أَوْ رَجَاءٌ غَيْرُكَ، فَقَدْ أَصْبَحْتُ وَ أَنْتَ ثِقَتِي وَ رَجَائِي فِي الْأُمُورِ كُلِّهَا، فَاقْضِ لِي بِخَيْرِهَا عَاقِبَةً، وَ نَجِّنِي مِنْ مَضَلَّاتِ الْفِتَنِ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

خداوندا این نیاز من است، پس رغبتم را در آن عظیم کن، و عذرم را در آن آشکار فرما، و حجتم را در آن بر زبانم گذار، و جسمم را در آن سلامت بخش. خداوندا هر کس روز کند در حالی که به غیر تو اعتماد و امیدی داشته باشد، پس من روز کردم در حالی که در همه کارها اعتماد وامیدم تویی، پس  برایم برنامه‌ای مقدّر فرمای که پایان آن از همه فرخنده‌تر باشد، و از فتنه‌های گمراه‌کننده رهایی‌ام بخش، به حق مهربانیت‌ای مهربانترین مهربانان.

وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ الْمُصْطَفَى وَ عَلَى آلِهِ الطَّاهِرِينَ.
درست است که سال ۹۸ با تمام وقایع تلخ اما سراسر درس سربلندی ،عزت واوج شکوه وصلابت ، وحدت،وفاداری،اقتدار ،استقلال واستقامت در حساس ترین شرایط نظام وانقلاب بود وگوش به فرمان و پشت سر  مولی ومقتدای خود بخوبی از این پیچ تاریخی درحال گذر است از سیل وزلزله کم سابقه در چندین استان کشور تا تحریمهای سخت وبی سابقه گرفته تا فتنه سخت آبانماه واقدام علنی تروریستی دولتی  فرمانده سپاه قدس تا ماجرای هواپیمای اوکراینی و در آخر اپیدمی ویروس منحوس فراگیر وکشنده  کرونا از جمله وقایع تلخ این سال بودند، البته به تبع همین حوادث تلخ ،حوادث شیرینی هم  شکل گرفت ازجمله این حوادث :سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا وتوقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران و در نطفه خفه کردن فتنه آبانماه و سربلندی ملت از این ابر  فتنه وکاهش تعهدات برجامی و شکستن هیمنه پوشالی آمریکا با موشکباران پایگاه عین الاسد وبرگزاری انتخابات مجلس  وشکل گیری مجلس انقلابی و مقاومت وجهاد شبانه روزی همه دستگاههای دولتی  وبسیج همه امکانات کشوری  برای مقابله با ویروس کرونا را میتوان عنوان کرد.
البته ما ملت مقاوم ودرس آموخته مکتب مقاومت سید الشهدا هستیم وهرگز نه تنها تسلیم نخواهیم شد بلکه با هر آزمونی مستحکم تر وآبدیده تر ومانند شمشیری برنده تر خواهیم شد و زنده ایم وزنده خواهیم ماند باشعار هیهات من الذله.

اما در کلام مولا  امیر المومنین،روز  عید  چنین تعریف شده است که : روز عید روزی است که عبادات انسان مورد پذیرش پروردگار قرار گیرد، بخشایش خداوندی نصیب آدمی شود و انسان از گناه و آلودگی به دور باشد.

عید امسال باشهادت امام هفتم ما شیعیان ،امام موسی بن جعفر(ع) ، باب الحوائج   تقارن پیدا کرده است ،پس چه خوب است  که با حفظ حرمت این امام همام ، همه حوائج وخواسته هایمان را در عید آمال و آرزوها از در خانه این امام  بزرگوار گدایی کنیم.

 انشالله که سال ۱۳۹۹سالی همراه با آغاز شتاب در کارهای  جهادی و انقلابی وپیشرفت در مسیر اقتصاد مقاومتی وپویا برای رسیدن به تولید واشتغال پایدار ورسیدن به اهداف انقلاب در آغاز چله دوم وگام دوم انقلاب با مدیریت جوانان مومن ،شایسته ،نخبه  وانقلابی  باشیم.
    
این عید باستانی وبزرگ که آغاز فصل زدودن دلها وصیقل قلبها ومطلع دگرگونی احوال به احس الحال می باشد را به همه ملت شریف وبصیر ایران اسلامی تبریک وتهنیت عرض میدارم واز خداوند سبحان طلب رحمت ومغفرت برای در گذشتگان و سلامتی وعافیت وعاقبت بخیری وشادی ،شادمانی همراه با توفیقات روز افزون برای تک تک شما خوبان مسئلت دارم.
والسلام علی من اتبع الهدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: