« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
گزارش کرونایی؛
این روزها حال و هوای تمامی مناطق و خانه‌های کهگیلویه و بویراحمد کرونایی شده و بدون شک این بحث نقل تمامی محافل و منازل است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ یکی از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برپایی ایستگاه‌های غربالگری در مبادی ورودی شهرهای این استان با هدف برپایی چادرهای سلامت، تست تب‌سنجی و کنترل ویروس کرونا از تمام مسافرانی که از شهرهای دیگر به استان سفر می‌کنند، بوده است.

نخستین بیمار کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد دانشجویی هم استانی مشغول تحصیل در قم بوده است که بدون شک در صورت رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی هم اکنون شاهد بسیاری از مشکلات کرونایی موجود در این دیار نبودیم.

بررسی‌های خبرنگاران تسنیم در مبادی ورودی شهرهای مختلف استان ایستگاه‌های غربالگری تنها در حد برپایی یک یا چند چادر باقی مانده و دل و دماغی برای انجام تست مسافران ورودی به شهرها ندارند و به نوعی به این موضوع مهم به عنوان یک اقدام رفع تکلیفی توجه می‌کنند.

ماندن در خانه و خودداری از سفر و جابجایی در ایام نوروز مهمترین نسخه برای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا و در مجموع «شکست کرونا» است که بخش زیادی از مردم در این زمینه حساسیت ندارند و به صورت مستمر از خانه بیرون می‌آیند و قصد مسافرت در ایام نوروز را دارند.

با توجه به اینکه استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمدکمترین آمار افراد مبتلا به کرونا را در کشور دارد بدون شک بسیاری از مسافران و گردشگران قصد سفر به این دیار را دارند که از هم اکنون مسئولان و متولیان امر باید چاره‌اندیشی لازم را داشته باشند و بدون انجام تست‌های لازم اجازه حضور هیچ فردی را ندهند.

ناگفته نماند مصوبات ممنوع بودن حضور گردشگران و مسافران در استان و همچنین عدم در اختیار قرار دادن خانه مسافرها به گردشگران و مسافران تنها در حد حرف باقی مانده است.

مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم در ورودی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد خودروهای «پلاک غریب» به راحتی وارد شهرهای استان شده بدون اینکه کسی از آنان خواستار توقف و انجام تست کرونا و دیگر تست‌ها باشد.

یکی از دلایل بی‌خیالی کارشناسان امر غربالگری به تست مسافران، ترس از ابتلا شدن به کرونا ویروس بوده و به همین دلیل سعی می‌کنند برای احدی از مسافران و گردشگران با توقف آن‌ها و انجام غربالگری، ایجاد مزاحمت نکنند.

پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: 12 مرکز غربالگری در مبادی ورودی استان راه اندازی شده که به صورت 24 ساعته خدمات لازم غربالگری و ارزیابی را ارائه می دهند.

به گزارش تسنیم بررسی‌ها نشان می‌دهد دلیل تغییر مدیران برخی شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد نارضایتی از اجرای درست غربالگری در مبادی ورودی شهرهای استان بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: