« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
سرویس گیاهان دارویی؛
بادام‌های زمینی می‌توانند به صورت خام سرخ شده و یا جوشانده شده خورده شوند.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعود طایفه سلطانخانی:بادام زمینی با توجه به حفظ وزن بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است. با وجود چربی و کالری زیاد، به نظر نمی رسد بادام زمینی در افزایش وزن نقش دارد. درحقیقت، مطالعات مشاهده ای نشان داده اند که مصرف بادام زمینی ممکن است به حفظ وزن سالم و کاهش خطر چاقی کمک کند.

کالری بادام زمینی در حالت خشک و بو داده، با نمک 585 کیلو کالری و در حالت پخته، آب پز، با نمک 318 کیلو کالری و در حالت خشک و بو داده، بدون نمک 585 کیلو کالری و در حالت خام 567 کیلو کالری و در حالت با روغن بو داده شده، با نمک 599 کیلو کالری و در حالت با روغن بو داده شده، بدون نمک 581 کیلو کالری در 100 گرم است.

بادام‌های زمینی می‌توانند به صورت خام سرخ شده و یا جوشانده شده خورده شوند. ارزش غذایی بادام زمینی چیزی است که آن را خیلی خاص ساخته است. آنها پر از پروتئین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

بادام زمینی‌ها پروتئین کامل و با کیفیت بالا را به وفور دارند. آنها از 25 درصد پروتئین تشکیل یافته‌اند و از بیشتر آجیل‌ها و بنشن‌ها پروتئین زیادی دارند. بلوک سازنده‌ بدن است و برای متابولیسم بدن و ساختن سلولهای بدن الزامی و مورد نیاز است. گیاه خواران و کودکان به پروتئین بالایی در رژیم غذایی خود نیازمند هستند درنتیجه برای چنین افرادی بادام زمینی‌ها، منابع خوبی از پروتئین هستند. علاوه بر این، به کسانی که تحت رژیم لاغری هستند بادام زمینی داده می‌شود تا ماهیچه سازی کنند.

بادام زمینی‌ها نه تنها عاری از کلسترول هستند بلکه هم چنین شامل چربی‌های تک اشباعی و چند اشباعی مفید هستند که مشهور هستند به این که سطوح کلسترول خون را کاهش دهند. علاوه بر این، مقدار فیتوسترول موجود در بادام زمینی‌ها، به پایین آوردن مقدار کلسترول بد در بدن کمک می‌کند. سطوح پایین کلسترول بد در بدن، خطر بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را که به خاطر انسداد عروقی و شریانی رخ می‌دهند، کاهش خواهد داد.


بادام زمینی‌ها به داشتن غلظت‌های بالایی از آنتی اکسیدان‌های پلی فنولیکی مشهور هستند که با کاهش تولید نیترو سامین‌های سرطان زا و مضر، با کاهش خطر سرطان شکم مرتبط هستند. آنتی اکسیدان پلی فنولی دیگری به نام رسوراترول در بادام زمینی‌ها موجود است که به داشتن خواص مقابله با سرطان مشهور است. آن هم چنین توانایی مقابله با بیماری‌های عصبی فاسد کننده، عفونت‌های ویروسی و قارچی و بیماری آلزایمر را دارد، همچنین ویتامین E موجود در بادام زمینی‌ها خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده‌ای دارد که برای از بین بردن رادیکالهای آزاد مفید است که در غیر این صورت به غشاهای سلولی صدمه و آسیب خواهد زد.

بیماری قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که خوردن بادام زمینی و همچنین انواع دیگر آجیل ها ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کنند. قابل ذکر است که بادام زمینی حاوی تعدادی ماده مغذی سالم از نظر قلبی است.

مصرف مکرر بادام زمینی ممکن است خطر سنگ کیسه صفرا را در مردان و زنان کاهش دهد. از آنجا که بیشتر سنگهای صفراوی تا حد زیادی از کلسترول تشکیل شده اند ، اثر کاهش دهنده کلسترول بادام زمینی ممکن است علت آن باشد.

بادام زمینی منبع عالی پروتئین گیاهی است که هر 100 گرم بادام زمینی 25.8 گرم از پروتئین روزانه یک فرد را تامین می کند.

بادام زمینی حاوی مواد ضد غذایی است که مانع از جذب مواد مغذی شده و ارزش مواد غذایی را کاهش می دهند.

یکی از مهم ترین مواد ضد غذایی در بادام زمینی، اسید فیتیک است. اسید فیتیک در تمام دانه های خوراکی، آجیل، دانه ها و حبوبات یافت می شود. در بادام زمینی، میزان آن بین 0.2-4.5٪ است.

اسید فیتیک آهن و روی را در بادام زمینی کاهش می دهد، و ارزش غذایی آنها را کمی کاهش می دهد.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: