« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۲۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
توصیه‌های مسولان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا؛
پس از انتشار ابتلای افرادی به ویروس کرونا در قم و تهران ، رفته رفته در استان‌های کشور علائمی از ابتلا به این ویروس منتشر شد.
پایگاه خبری آوای رودکوف:چهارشنبه 30 بهمن ماه امسال رسانه ها از ورود یک مهمان ناخوانده بنام ویروس کرونا به ایران خبر دادند،پس از آن رفته رفته در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه قم، تهران، گیلان و گلستان اخباری مبنی بر شیوع کرونا و ابتلای بعضی از شهروندان منتشر شده است.

تاکنون هزاران نفر در سطح جهان به این ویروس آلوده شده‌ و افراد زیادی جان خود را از دست داده‌اند. در این بین تعدادی از افراد آلوده به این ویروس هم درمان شده‌اند. بیشترین میزان فراگیری ویروس در چین مشاهده شده اما موارد بسیار زیادی هم در بالغ بر 50 کشور جهان دیده شده است.

این ویروس در کشورمان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر را مبتلا کرده است و کام بیش از چند ده خانواده را تلخ کرده، به گفته مسولان و صاحب نظران بایستی تک تک مردم اصول بهداشتی را رعایت نمایند ؛ در خانه ها بمانند تا ان شالله شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

اما در بسیاری از شهرهای کوچک و از جمله شهر لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم تاکیدات مسولان و کارشناسان بهداشت و درمان شاهد حضور عادی مردم در سطح شهر و بازار هستیم که گویا هیچ خبری از کرونا نیست و شاید هم عده ای آن را به تمسخر گرفته اند!! در همین خصوص نظرات بعضی از شهروندان را با این سوال که:"امروز ساعت 10صبح خیابان لنده تقریبا یکی از روزهای شلوغ و پرتردد خود را سپری کرد !!!سوال اینجاست چرا مردم به هشدارهای مسئولان و توصیه های بهداشتی برای حضور در خانه ها بی توجهی می کنند؟" جویا شدیم که در ادامه پاسخ های بعضی از شهروندان را با هم مرور می کنیم امیدواریم مسولان مربوطه به این نکته نظرات نیز توجه کافی را داشته باشند.

پاسخ مردم:

آقای دانشی از شهرستان کهگیلویه: چون قضیه بیماری را جدی نگرفتن و بعضی ها فکر می کنند کرونا با کسی شوخی دارد..

محمد خانی از فرهنگیان شهرستان لنده :بعضی از  اداره ها برای انجام امورات تاکید بر حضور افراد دارند مثلا:در بانک ........ یه وام دارم می خواهم تسویه کنم ؛ پول رو  کامل واریز کردم و قصد تمدید و یا دریافت مجدد ندارم اما  قبول نمی کنند و می گویند  هم وام گیرنده و هم ضامن باید حضور داشته باشند!!!

شهروندی دیگری اینچنین پاسخ داد:امام علی علیه السلام:آنکه صبر نجاتش ندهد، بی تابی هلاکش کند.مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ، أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ /حکمت 189 نهج البلاغه

حجت الله خالقی از بازاریان لنده :واقعا بایدمسولین جدی بگیرندواعلام تعطیلی کنندهمین شهردهدشت درخیابانها می شودفوتبال بازی کردکه هیچگونه ترددی نیست ولی لنده ترافیک خیابانی داردوجلوهرمغازه مثل زمان انتخابات دورهم جمع هستند!!!!

خانم برزیان از اصحاب رسانه :یکی از دلایل شلوغی بازار روستائیان هستند لذا باید خواص و شوراها و  دهیاران آگاهی لازم را جهت تردد کمتر به شهر بدهند خیلی از پیرمردها وپیرزنهای ما اطلاع ندارند که این بیماری وجودداره به دلیل عدم اگاهی

غفور سیاوش کارمند بانک انصار:دلیل اصلی آن اهمیت ندادن توسط قشر تحصیل کرده به موضوع می باشد و حاضر نیستند این موضوع را قبول نمایند که این همه هشدار و التماس کردن برای در خانه ماندن نشان این است که شیوع این بیماری خیلی خطرناکه و خدای ناکرده اگر وارد شهر و دیار ما شد بدلیل نبود امکانات اوضاع بحرانی خواهد شد.

موضوع دیگر حضور هر روزه  روستائیان در شهر می باشد که یا باید دهیاران و ریش سفیدان مردم را آگاه کنند و اگه نشد مسئولیین  برای ورود آنها به شهر محدودیت هایی قائل شوند تا شاید یکم فرهنگ جا بیفتد و رعایت کنند .

موضوع دیگه عدم همکاری بیشتر کسبه و بازاریانی می باشد که مایحتاج ضروری مردم را تامین نمی کنند ولی همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند که برای اینها هم التماس کردن فایده ندارد و باید از راههای دیگر وارد شد

قادر جعفری از فرهنگیان لنده :باسلام. 1_چون موردی از ابتلا به بیماری در شهر ما گزارش نشده مردم تصور می کنند این بیماری مخصوص شهرهای بزرگ هست. در صورتی که اگه خدای ناکرده یک مورد گزارش شود آن وقت شروع فاجعه در شهر ماست.

2_متاسفانه افراد زیادی از روستا به شهر مراجعه می کنند جهت انجام کارهای روزمره

3_باز با کمال تاسف بعضی از بانک ها هنور دارند پرونده تسهیلات بانکی آماده می کنند. اگر کارمندان بانک درب بانک را ببندند و از طریق عابر بانک ها کارهای مردم را انجام دهند این همه تجمع در بانک ها جمع میشه.

4_بیشتر مغازه داران عمده فروش تازه پشت شان گرم شد برای داد وستد که امور صنفی می تواند دخالت و برنامه ریزی کند.

5_خیلی از این جماعت قشر کارگر هستند که هیچ منبع درآمدی ندارند که می طلبه از طریق فرمانداری شناسایی شوند و به وزا ت کار معرفی شوند.

6- برنامه های صدا و سیما باید جهت سرگرمی مردم پر بار تر شوند.

حجت الله احمدی از فرهنگیان شهرستان
:یک دلیل دیگرهم این که شایعه شده تاچندروزدیگه همه جا  حتی سوپری ها ونانو ایی هاهم تعطیل می شه ومردم درحال جمع آوری آذوقه هستندبرای شرایط بحرانی

خانم براتی مسول بیمه معلم:با بیان اینکه ادارات باید همکاری بیشتری را با مردم داشته باشند می گوید:من به نوبه خودم از کارمندان بانک انصار تشکر میکنم واقعا درخصوص غیر حضوری بودن خیلی خوب عمل کرده و هرکسی کاری داشته باشه در حد توان تلفنی انجام می دهند . من زنگ زدم شعبه بدون حضور و کارهایی را برایم انجام دادند....

علیداد خنجری از فعالان فضای مجازی:به نظر بنده در شرایط حساس و بحرانی اگر مسجدها و مکان های فرهنگی و تاثیرگذار بسته هست ولی تکلیف از انها برداشته نشد.این عزیزان با به راه انداختن کمپین های محله ای و استفاده از توان افراد صاحب نفوذ در کنار اگاه سازی مردم نسبت به موقعیت و شرایط حساس باید برای انها روشن شود که چرا در خانه بمانند.

دفاتر ائمه جمعه؛فرمانداری و ادارات حمایتی و نهادهای فرهنگی و خبرنگاران با پرداختن به این موضوع حساس می توانند موثر واقع شوند.

نیروهای نظامی و بسیجیان دلاور همانطور که تا به امروز در شرایط حساس در کنار مسئولین خدمات ارزنده ای به مردم ارائه نمودند می توانند گره گشا و تاثیرگذار باشند.

علاوه بر ضد عفونی کردن مکان های عمومی باید اقدام به نشر و پخش بروشور جهت اطلاع رسانی و اگاهی عمومی نمود.

با توجه به اینکه منطقه ما قومی،قبیله ای و کدخدامنشی هست با دعوت از ریش سفیدان و توجیه انها و حتی راه اندازی ماشین با بلندگو و گشت زدن در سطح شهر و روستا از مردم بخواهند جهت ریشه کن کردن و مقابله با این بیماری به تکلیف انسانی،دینی و ملی خود باید عمل کرد.

به راه انداختن هشتک در فضای شهر نه مجازی می توان به راحتی طی یک هفته همه را در این امر مهم سهیم کرد.مردم ما در کمک به رزمندگان در زمان جنگ و مشکلات مختلف امتحان خود را پس دادند امروز بر همه تکلیف هست که اگاهی دهیم و عمل کنیم.

محمد ظاهر آخش"فرهنگی": اکثر مردم هنوز از موضوع  اطلاع کافی ندارند و سرسری می گیرند. گروهی که سر فلکه باید هر روز حاضری بزنند نمی توانند قبول کنند که یک روز غایب باشند. گرچه هیچ شخصی نباید به خود اجازه دهد که سر نانوایی به نانی که مربوط به خود نیست دست بزند و لی متاسفانه رعایت نمی شود.

بی توجهی مردم در این روزها بیشترین معضل است. انداختن دستکش یکبار مصرف و بعضا ماسک در محیط عمومی خود نیز یک معضل است. مهمترین معضل این است که رعایت بهداشت هنوز به یک فرهنگ تبدیل نشده است .

اسحاق صادقی "فرهنگی: ۵۰ درصد مردم قشر کارگر وبدون حقوق  هستند که نیاز مبرم به وسایل خوراکی ودیگر نیازهای روز مره دارند اینها بدون هر هشداری کار خودشان انجام میدهند و اصلا بیماری کرونا را جدی نگرفتند و اهمیت  نمی دهند و گروه دیگر کسبه های پرطمع ایی هستند که فقط کسب درآمد برای آنها  مهم هست ولاغیر و گروه دیگر افراد فرهنگی و باسواد هستند که نمی توانند در  خانه بمانند و در خیابان می نشینند و بحث کرونا و مردم که رعایت نمی کنند را باهم دارند و تعدادی اصلا جدی نمی گیرند  و تعدادی از مردم مجبورن بیان و امکانات موردنیاز خودرا سریع می گیرند ومی روند خونه نشینی که تعداد این افرا د هم زیاد نیست  به نظر من باید از نیروی انتظامی  بازرسان بازاری به جد کمک گرفت وبا شرط احتیاط مردم را به خانه هایشان فرستاد  روستائیان هم باید از روستایشان شروع کنند مانند روستای آبرزگه که کسی بدون هماهنگی  شورا ودهیار از روستا بیرون نمی آید.

حجت الاسلام خسرونژاد:۱-بارهابه مسئولین محترم این مطلب رابیان نمودیم که تمرکزتمام ادارات وبانکهاومغازه هادریک خیابان که قسمت کوچکی ازشهراست کاراشتباهی است.تقاضانمودیم برخی ازبانکهارابه خیابان سادات انتقال دهیم.بازهم تاکیدمیکنم برای جلوگیری ازآسیب های کنونی وآینده تامی توانیم نسبت به پخش ادارات وبانکهاودرتمام سطح شهرتلاش نمائیم.

۲-انتظارداریم عده ای ازمامورین شبکه بهداشت وبسیجیان بالباس مخصوص گندزدایی درهمین ساعت عصردرخیابان اصلی بالباس مخصوص تاکیدمیکنم بالباس مخصوص حضوریافته وعملیات پاکسازی راانجام دهند.

۳-باجوانان کارهای غیرمستقیم خوبی میشودانجام دادکه اینهاقابل گفتن نیست مثلاحضورآنهادربین اجتماعات مختلف وبیان وضعیت قرمزوعدم حضوردرخیابان حال این امرباگفتارمیتواندباشدیاحتی بافرارازخیابان این امرمستلزم اولتیماتم نیروهای امنیتی برای نیامدن به خیابان اصلی است.

حجت الاسلام سیروس:حالا که مردم رعایت نمی کنند دو راه حل وجود دارد:یا ورود و خروج  به شهرستان را  از چند طرف ممنوع کنند که غیرممکن هست و یاهم  از قوه قهریه استفاده کنند.

این گزارش در حال تکمیل است.......
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
چراباید درخونه بمانیم اگه درخانه بمانیم خرج ومخارج مارا کی میدهد نکنه تو فکر ۴۵تومان یارانه هستین که پول ۱۴ روز نان خالی نمیشود من باید از خانه برم بیرون غروب برگردم خانه هر محلی باشد فقط کار باشد کار کنم برا گزراندن روزانه زندگی شما در خانه بمان کارمند عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
دوست عزیز شما با رفتن به بیرون از حانه جان خودت و خانواده ات را به خطر می اندازی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
0
0
بهترین درمان ماندن در خانه است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین