« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
سیاسی
رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائی درباره انجام غسل و کفن بر میتی که براثر ویروس کرونا فروت کرده فرمودند: باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.
پایگاه خبری آوای رودکوف: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائی درباره انجام غسل و کفن بر میتی که براثر ویروس کرونا فروت کرده فرمودند: باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.


متن سؤال و پاسخ استفتاء به شرح ذیل است:

سؤال:
اگر شخصی بر اثر بیماری واگیردار کرونا ویروس که طبق نظر متخصصان، سرایت سریعی دارد، فوت کند در خصوص غسل، کفن و نماز چنین میتی وظیفه چیست؟

جواب:
مجرد ابتلای به این بیماری، موجب سقوط احکام واجب مربوط به میت نمی‌شود، بنابراین با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی، هر چند با صرف هزینه، باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

در صورت عدم امکان غسل ترتیبی، باید به صورت ارتماسی، غسل داده شود و در صورت عدم امکان غسل، با دست میت، میت را به ترتیب، بدل از غسل با آب و سدر، غسل با آب و کافور و غسل با آب خالص، تیمم داده و حنوط کنند و هر چند از روی لباس کفن کرده و دفن نمایند.


منبع: دفتر مقام معظم رهبری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین