« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج خبر داد:
رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت این اداره از مزایای مجازات جایگزین حبس و تبدیل امورات کیفری به امورات خیر توسط شعبه ۱۰۳دادگاه کیفری استان بهره‌مند شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مصیب حیدری، رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج با بهزادی رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: ۱۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد منطقه یک یاسوج از مزایای مجازات جایگزین حبس و تبدیل امورات کیفری به امورات خیر توسط شعبه ۱۰۳دادگاه کیفری استان از ابتدای سال جاری تاکنون بهره‌مند شده‌اند.


حیدری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون احکامی بالغ‌بر ۲۶ میلیون تومان جهت تبدیل به امورات خیر ازجمله خرید لوازم‌التحریر خرید لوازم‌خانگی و غیره صادرشده که بیش از هفت میلیون تومان آن در قالب کمک به خرید لوازم‌التحریر و لوازم‌خانگی برای ایتام و نیازمندان اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذار به‌منظور کاهش آمار زندانیان و آسیب‌های احتمالی مجازات حبس، در سال ۱۳۹۲ مجازات جایگزین حبس پیش‌بینی کرده است که قضات دستگاه قضایی با استفاده از این فرصت قانونی، متهم را با داشتن شرایط خاص به‌جای حبس، به مجازات دیگر محکوم می‌کنند.
حیدری افزود: این مجازات با سن، مهارت، وضعیت، شخصیت، سابقه و سایر اوضاع‌واحوال مجرم تعیین و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد برای رفع مشکلات خود به حمایت همه دستگاه‌ها نیاز دارند، گفت: دادگاه‌ها می‌توانند مجازات مقرر را در زمینه‌های امور بهداشتی و درمانی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، امور فنی و حرفه‌ای، خدماتی، کارگری در بخش‌های ساختمانی، امور کشاورزی، دامداری، باغبانی، برداشت محصول، پرداخت نقدی بهای آب، برق، گاز، هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، اکرام ایتام، سایر موضوعات و خدمات عمومی به نفع مددجویان کمیته امداد تبدیل کنند.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: در همین زمینه بهزادی رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری استان امورات کیفری را به امورات حسنه تبدیل و از آن برای کمک به نیازمندان استفاده کرده است.
شایسته ذکر است در این دیدار از رئیس شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری و همکارانش با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: