« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف خبر های هولناک هر لحظه در فضای مجازی در مورد کرونا ویروس یشتر و بیشتر می شود و عصر امروز پنجشنبه شایعاتی مبنی بر ابتلای ۲ شهروند یاسوجی در فضای مجازی منتشر که سبب نگرانی مردم در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

پرویز یزدان‌پناه روز پنجشنه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اخبار منتشر شده در خصوص ابتلای ۲ شهروند یاسوجی به ویروس کرونا در فضای مجازی شایعه ای بیش نیست و به هیچ وجه صحت ندارد.

وی افزود: مجموعه بهداشت و درمان استان تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا ویروس را اندیشیده است و بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان مورد نظر برای مراقبت و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:  پرسنل و کادر درمان بیمارستان شهید جلیل یاسوج آمادگی کامل برای پذیرش موارد مشکوک به این بیماری را دارند، اما تاکنون هیچ گونه موردی در استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است.

یزدان پناه تاکید کرد: آمادگی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا ویروس در استان وجود دارد و در صورتی که موردی از این بیماری در استان مشاهده شود، به اطلاع عموم خواهیم رساند.

وی اراز داشت: ۲ نفر شهروند یاسوجی که به شهر قم سفر کرده بودند، امروز به مراکز درمانی یاسوج مراجعه کرده و هیچ گونه علایم یماری از جمله تب در آن ها مشاهده نشده است.

وی از همشهریان خواست که اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران را فقط از طریق منابع رسمی دنبال کنند و به اخبار غیر رسمی و غیر قال قبول استناد نکنند و به شایعات موجود فضای مجازی توجه نکنند.

بر اساس گزارش های ایرنا، تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد جدید تعداد آن به هفت مورد رسیده است، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان «سارس»  می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

بر اساس آخرین آمار، این ویروس اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تاکنون در کشور های مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات این بیماری گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره ابتلای ۳ نفر به ویروس کرونا جدید در قم و اراک گفته که تا صبح امروز (پنجشنبه ۱ اسفند ۹۸) آزمایشات از  ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید ۱۹ حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ماست. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید ۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: