« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
طب سنتی - اسلامی
از خواص نشاسته سیب زمینی برای سلامتی، کمک به کاهش وزن است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛خوردن سیب زمینی به خاطر داشتن نشاسته مقاوم بسیار رضایت‌ بخش است و حس سیری را افزایش می‌دهد. دلیل این مسئله، افزایش هورمون کاهنده اشتها (پپتید YY ) ، هورمون ایجاد حس سیری بعد از وعده غذایی است. این هورمون اشتها را کاهش داده و فرآیند مقاومت در برابر غذا را آسان‌تر می‌کند.

مهار قند خون

نشاسته سیب زمینی برای افراد مبتلا به دیابت مفید است، نشاسته سیب زمینی مقدار کمی نشاسته مقاوم دارد که به همین دلیل در گروه خوراکی‌های حاوی نشاسته مقاوم قرار می‌گیرد.

غذایی برای باکتری‌های مفید

نشاسته سیب زمینی به عنوان یک نشاسته مقاوم در هنگام مصرف مانند یک پروبیوتیک عمل می‌کند. پروبیوتیک، باکتری‌های مفید موجود در روده‌ها را تغذیه کرده و عملکرد آن‌ها در محافظت از دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. واقعیتی جالب در این‌جا وجود دارد، تعداد باکتری‌های موجود در روده‌های ما از تعداد سلول‌های ما بیشتر است.

مضرات نشاسته سیب زمینی برای سلامتی

در مورد ارزش تغذیه‌ای باید بگوییم که نشاسته سیب زمینی از لحاظ خواص تغذیه‌ای با سیب‌زمینی تفاوت دارد. نشاسته سیب زمینی مواد مغذی کمی دارد، در واقع فقط از کربوهیدرات که حاوی دو ماده است تشکیل شده است، آمیلاز و آمیلوپکتین. این مواد می‌توانند از سیب‌زمینی که اصلاح ژنتیکی شده است نیز گرفته شوند.

از نظر بی‌خطر بودن نیز باید گفت افرادی که به سیب‌زمینی حساسیت دارند ممکن است به نشاسته سیب زمینی نیز واکنش حساسیتی نشان دهند، بنابراین افرادی که معده حساسی دارند ممکن است دچار نفخ، گاز و حتی یبوست شوند.



رکنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین