« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
سیاسی
عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود گفت: ما این ۱۰ روز اخیر ساعت را می دیدیم عبور می کند. شب و روز را نمی دانستیم که چه زمانی شب است و چه زمانی روز. تاخیر امروز هم در همین زمینه بود.
انتخاب: عباسعلی کدخدایی در نشست خبری خود گفت: ما این ۱۰ روز اخیر ساعت را می دیدیم عبور می کند. شب و روز را نمی دانستیم که چه زمانی شب است و چه زمانی روز. تاخیر امروز هم در همین زمینه بود.

وی افزود: مشکل اخیر در انتخابات این است؛ با این نظام انتخاباتی و قوانین حداقلی که داریم این وضعیت هم حادث می شود و هر دو طرف ناراضی‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: می دانید که ثبت نام‌ها انجام شد و هیات‌های اجرایی و مرکزی استانی کارشان را انجام دادند و تلاش شد اطلاع رسانی انجام شود. در مرحله بعد که مرحله شورای نگهبان اول و تا دیروز بود اقدامات انجام شد و از امروز وارد شورای نگهبان دوم می شویم و کسانی که صلاحیتشان تایید نشده می‌توانند شکایت کنند و سه روز مهلت دارند و ما ۱۰ روز فرصت داریم تا آن را بررسی کنیم.

وی افزود: در حوزه رسیدگی‌ها در بحث آماری که داشتیم از ۱۶ هزار و ۳۳ نفر که ثبت نام کرده بودند، نزدیک ۴۵۰۰ نفر اسامی را داشتیم تا بررسی می کردیم و مجموع افرادی که مورد تایید قرار گرفتند بالای ۵۰ درصد است و نزدیک ۲۰ و چند درصد رد داشتیم که در این مرحله بررسی خواهند شد و افزایش خواهد یافت. از مرحله قبل تا این مرحله که شورای نگهبان اول بودیم نزدیک ۲۰۰۰ هزار نفر به تایید شورای نگهبان اضافه شد.

وی افزود: شورای نگهبان وظیفه خود را انجام می دهد و نسبت به بررسی‌ها حساسیت داریم و تا پایان وقت مقرر قانونی احتمال افزایش هم دارد.

وی ادامه داد: در بحث تحقیقات محلی که مورد ایراد است ما در همین مرحله و مرحله قبل با تحقیقات محلی خیلی از کسانی که به عنوان عدم احراز صلاحیت شناخته بودند به تایید برگشتند.

کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «برخی اعلام کردند بعضی از اصولگراها را رد صلاحیت کردند تا در آخرین لحظات صلاحیتشان را تایید کنند، آیا این موضوع صحت دارد؟» گفت: هم رویه، خلاف این است و هم نتیجه را می‌بینید. یک اتهام است که شاید بتوانیم پیگیری قضایی داشته باشیم. آمار را ملاحظه کنید. امروز اخبار منتشر می‌شود. اسامی برای وزارت کشور ارسال شده و بقیه هم ارسال می‌شود و چنین نیست. لذا باید دقت شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: