« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان :
مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: در بازدید کارشناسان کشوری و استانی از طرح آزمایشی استفاده از علف کش تیفیس گفت تاثیر آن مطلوب ارزیابی شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی لارستان گفت: در بازدید کارشناسان کشوری و استانی از طرح آزمایشی استفاده از علف کش تیفیس گفت تاثیر آن مطلوب ارزیابی شد.

محمد زرگری اظهارکرد: پس از ۲۵ روز از اجرای این طرح در مزرعه ابراهیم ابراهیم زاده در منطقه جویم, با حضور افشین ولایی کارشناس سازمان حفظ نباتات کشور و نرجس سعادت کارشناس سازمان حفظ نباتات استان از مزرعه بازدید و نتایج آن مثبت ارزیابی شد .

وی بیان کرد : با توجه به بررسی های انجام شده در این طرح ,بهترین زمان مصرف سم از مرحله دو برگی تا اواسط پنجه زنی برای علف های هرز کشیده برگ و مرحله ۲ تا ۶ برگی برای علفهای هرز پهن برگ توصیه می شود .

به گفته وی تاثیر علف کش بر روی علف هرز چچم ( علف هرز غالب مزرعه ) ابتدا به صورت توقف رشد ,سپس رنگ پریدگی جوانه مرکزی , قرمزی برگها ,پوسیدگی محل طوقه و در نهایت خشک شدن کامل علف هرز بود که علایم ظاهری آن از روز دهم قابل مشاهده است .

زرگری تصریح کرد: در خصوص علفهای هرز پهن برگ مزرعه مذکور از جمله چغندر وحشی و پنیرک و همیشه بهار در کلیه تیمارها توقف رشد مشاهده شد .

وی با اشاره به وجود یدوسولفورون در ترکیب علف کش گفت : تاثیر باقیمانده سم بر محصولات بعدی گندم احتیاج به بررسی بیشتر دارد و بهتر است کشت گیاهان حساس بعد از کشت گندم مورد توجه قرار گیرد و به منظور جلوگیری از بروز مقاومت و کاهش اثر علف کش در سالهای آتی , تناوب مصرف سموم در سال بعد رعایت گردد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: