« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف:
این استاد دانشگاه، یادآور شد: بعضی جیزها را خدا داده نعمت است و بعضی چیزها را نداده نعمت است.
پایگاه خبری آوای رودکوف:صمد بهروز، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گفت‌‌وگو با آوای رودکوف، اظهار کرد: اگر همه چیز را از خدا بدانیم، در وجود خدا ذوب خواهیم شد و عاشقانه او را پرستش خواهیم کرد.

وی، افزود: یکی از اموری که در آیات الهی بسیار به آن تاکید شده است،، یاد نعمت های الهی را می دانند.

وی با استناد به آیه 18 سوره نحل(وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا ۗ إِنَّ اللَّهَ لَغَفُورٌ رَحِيمٌ) بیان کرد: در این آیه می خوانیم: و اگر نعمت های خدا را شماره کنید، هرگز نمی توانید آنها را به شمار آورید؛ یقیناً خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.

بهروز، نعمات های الهی را مادّی و معنوی دانست و ادامه داد: نعمات های الهی اعم از نعمت های مادّی و معنوی است، هر زمان با بحث نعمت رودررو می شویم، ذهن بسیاری از افراد درپی پول، ثروت، خانه و ماشین است، در حالیکه نعمات های بسیاری داریم که آنها را به عنوان نعمت نمی شناسیم.

این استاد دانشگاه، یادآور شد: بعضی جیزها را خدا داده نعمت است و بعضی چیزها را نداده نعمت است.

بهروز، بیان داشت: به طور قطع هرچه بندگان نعمات را بیشتر یاد کنند و بیشتر لطف و عنایت خدا را خودشان ببینند، خدا را سپاسگذارتر خواهند شد، خدا را یشتر می پرستند و مطیعش هستند.
وی، بااشاره به فرموده مولای متقیّان علی(ع) افزود: ایشان می فرمایند: یکی از فلسفه های دین یادآوری تعمت های فراموش شده است، دین آمده تا نعمت های فراموش شده نظیر نعمت، عقل، هدایت، پیامبران را به یاد انسان بیاورد.

بهروز، از حکمت دار بودن نعمات الهی گفت و تاکید کرد: دادن ها و ندادن های خدا از روی حکمت است و چه زیباست که خدایا برهمه داده ها و نداده هات شکرگزار هستیم و هرچه داریم از توست.


گفتگو از امیرمسعود طایفه سلطانخانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: