« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
هواشناسی اعلام کرد؛
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوایل امشب با ورود سامانه بارشی به جو استان، ناپایداری هایی به صورت بارش برف در مناطق سردسیری و باران در مناطق گرمسیری پیش بینی می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف:ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با آغاز فعالیت این سامانه بارشی از امشب تا اوایل صبح فردا در مناطق گرمسیری شاهد بارش باران در ارتفاعات و مناطق مستعد و کوهستانی بارش برف، کاهش دما، وزش باد شدید و کولاک برف خواهیم بود.

وی افزود: با ورود این موج بارشی به استان کاهش دما بین ۷ تا ۸ درجه در مناطق مختلف استان قابل پیش بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد که از سفر های غیر ضروری و تردد بپرهیزند در غیر اینصورت تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری به همراه داشته باشند.

بهره مند ابراز داشت: تا اواسط هفته آینده با توجه به افت شدید دما اقدامات لازم برای حفظ تولیدات و محصولات کشاورزی از قبیل کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با عبور این موج بارشی تا اواخر این هفته، ورود سامانه بارشی دیگری مورد انتظار نمی باشد.

وی ابراز داشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۱۴.۸ و یاسوج ۸.۴ - درجه سانتی گراد بوده اند.

بهره مند ابراز داشت: براساس آخرین آمار که روز سی ام دی اعلام شده میزان بارندگی های امسال در استان ۲۶۵.۹ میلیمتر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان بارندگی مدت مشابه پارسال ۴۹۵.۶ میلیمتر بوده است.

وی میانگین بلند مدت بارش باران کهگیلویه و بویراحمد تا روز اول دی را ۲۹۰.۹ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این آمار نشان می دهد که میزان بارندگی های امسال مطلوب است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: