« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
انتخابات
در بسیاری از استان‌ها هیچ نامزدی برای اصلاح‌طلبان باقی نمانده و در برخی استان‌ها از تعداد 19، 20 و... داوطلبی که ثبت‌نام کرده‌اند یک یا 2 مورد باقی مانده است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-اعتمادآنلاین نوشت: مرتضی مبلغ، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: متاسفانه ما هرچه بیشتر به جلو می‌رویم با رد صلاحیت‌های گسترده‌تر و حساب‌شده‌تری روبه‌رو می‌شویم.

او با گفتن اینکه معلوم نیست چه چیزی پشت این ماجرا وجود دارد افزود: به رغم همه هشدارهایی که داده می‌شود و همه حقایقی که در جامعه وجود دارد، و با همه ضرورت‌های مبتنی بر مشارکت عمومی، منافع ملی و رعایت مصالح که منجر به دفع خطرات دشمن از کشور می‌شود، می‌بینیم به گونه‌ای عمل می‌شود که دقیقاً نقطه مقابل آن است.

مبلغ ادامه داد: یعنی آقایان به‌ گونه‌ای عمل می‌کنند که نه تنها منجر به مشارکت نمی‌شود بلکه نتیجه آن انفعال یک اصل در جامعه، ‌رقابتی نشدن انتخابات و کاهش مشارکت است. واقعاً معلوم نیست که پشت این مسائل چه داستانی نهفته است. آیا قصد جریانات تندرو این است که می‌خواهند همه چیز را در کشور یکدست کنند و به سمت طرز تفکرهای خاصی ببرند که هیچ منفعتی برای کشور ندارد و کشور را وارد مخاطرات عظیم‌تر می‌کند یا موضوع چیز دیگری است؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح شرایط عنوان کرد: در عین حال ما همواره امید داریم که این جریانات به خود بیایند و با توجه به راهبرد اساسی‌ای که از سوی رهبر انقلاب مبنی بر مشارکت عمومی مطرح شده است نیز در راستای آن عمل شود نه نقطه مقابل آن.

مبلغ اضافه کرد: اگرچه تجربه نشان داده که گوش شنوایی نیست، اما فکر می‌کنیم باید امیدوار بود که آقایان بر رفتارهای مخاطره‌آمیزی که در پیش گرفته‌اند تجدید نظر اساسی کنند تا از این شرایط بیرون بیاییم.

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچنین در خصوص راهکارهای موجود پیش روی اصلاح‌طلبان توضیح داد: اصلاح‌طلبان از یک سال قبل برنامه خود را مشخص کرده‌اند. آنها در راستای منافع ملی، مصالح مردم، کشور و نظام فعال در صحنه حضور یافته‌اند، و به سهم خود کوشیده‌اند تا بسترهای مشارکت عمومی را فراهم کنند، منتها گویا آقایان با همه وجود ایستاده‌اند تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

در سراسر کشور به جز تهران فقط 21 نامزد برای اصلاح‌طلبان باقی مانده است

مبلغ با اشاره به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در کل کشور گفت: در سراسر کشور به جز تهران فقط 21 نامزد برای اصلاح‌طلبان باقی مانده و در تهران هم عده محدودی که شمارشان به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد تایید شده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در بسیاری از استان‌ها هیچ نامزدی برای اصلاح‌طلبان باقی نمانده و در برخی استان‌ها از تعداد 19، 20 و... داوطلبی که ثبت‌نام کرده‌اند یک یا 2 مورد باقی مانده است.

او افزود: با این شرایط دیگر اصلاح‌طلبان چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ یعنی در واقع به گونه‌ای رفتار می‌شود که می‌خواهند در عمل یک جناح اصلی کشور با پایگاه گسترده را از صحنه رقابت حذف کنند. نتیجه آن هم برگزاری یک انتخابات غیررقابتی است که در نهایت هیچ معنی‌ای جز انتصابات نخواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات با تاکید بر حفظ هویت جریانی اصلاحات در انتخابات گفت: اصلاح‌طلبان قبلاً هم اعلام کرده‌اند اگر نامزدی برای آنها باقی بماند، لیست می‌دهند و با لیست شرکت می‌کنند و اگر کسی باقی نماند، طبیعتا نمی‌توانند و لیستی در انتخابات نخواهند داشت.

آقایان تکلیف خود را با کشور، نظام، مصالح مردم و مشارکت حداکثری روشن کنند

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: در واقع تکلیف اصلاح‌طلبان روشن است، آقایان باید تکلیف خود را با کشور، نظام، مصالح مردم و مشارکت حداکثری در طول این روزهایی که باقی مانده روشن کنند.

مبلغ با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان اعلام کردند به عنوان یک جناح می‌خواهند با هویت خود به صحنه بیایند توضیح داد: بالاخره حدود 30 حزب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های مرتبط حضور پیدا کرده و گفته‌اند که یک جریان در کشور هستیم و با هویت خود به عرصه انتخابات وارد می‌شویم و متاسفانه با این بن‌بست‌ها و تنگناهای جدی روبه‌رو شده‌اند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره احتمال به جریان افتادن دوباره‌ی بحث ائتلاف با گروه‌های دیگر با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس عنوان کرد: بحث ائتلاف و... تاکنون اصلاً مطرح نبوده و بعید می‌دانم چنین بحثی مطرح باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: اصلاح‌طلبان اول باید منتظر بمانند و ببینند در روزهای آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد، بعد تصمیم بگیرند که آیا در نهایت می‌توانند به معرفی نامزد برسند یا نه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: