« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
طنز به قلم وحید حاج سعیدی ؛
در جریان هستید که پس از شکایت های گسترده مردم در خصوص کم شدن سهمیه از کارت سوخت و طفره رفتن دوستان به بهانه های واهی بالاخره دم خروس آشکار شد و مشخص شد طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، پیمانه تعیین شده کارت سوخت بر مبنای 99/3 لیتر تنظیم شده است...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:یکی از سوالاتی که از همان اول ابتدایی تا زمان دفاع از پایان نامه دکتری ذهن آدم را به خود مشغول می دارد و به عبارتی روی اعصاب آدم است، کاربرد ریاضیات در زندگی روزمره است! هر چند معلمان ریاضی ما به لطایف الحیل سعی کردند ریاضی را کاربردی و مهم جلوه دهند ولی قبول کنیم هیچکدام از ماها قانع نشدیم و هنوز هم معتقدیم ریاضی در زندگی روزمره تاثیر و کارایی ندارد.  

اما امروز بعد از گذشت چند قرن از تلاش های ابوحامد احمد بن محمد صاغانی اسطرلابی، ابومنصور حسین بن محمد بن عمر بن زَیله اصفهانی، ابوریحان محمد بن احمد بیرونی و سایر ریاضی دانان بزرگ ایرانی در توسعه و گسترش این دانش با قدمت ، ما تازه به اهمیت علم شیرین ریاضی پی بردیم به ویژه جایگاه های پمپ بنزین و هنگام سوختگیری !

در جریان هستید که پس از شکایت های گسترده مردم در خصوص کم شدن سهمیه از کارت سوخت و طفره رفتن دوستان به بهانه های واهی بالاخره دم خروس آشکار شد و مشخص شد طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، پیمانه تعیین شده کارت سوخت بر مبنای 99/3 لیتر تنظیم شده است. یعنی اگر هنگام سوختگیری به جای 99/3 لیتر 4 لیتر سوخت گیری کنید به صورت خودکار 98/3 لیتر دیگر از سهمیه شما کم می شود!

یعنی آن افرادی که هنگام سوخت گیری هفشده بار سر نازل به دهانه باک می کوبند تا آن چند قطره هم هدر نرود، اگر کوچکترین اشتباه محاسباتی در زمان سوختگیری انجام دهند هر بار به اندازه یک آفتابه بنزین از کارت سوخت شان کم می شود و معلوم نیست به کارت سوخت چه کسانی اضافه می شود؟!  ما تا دیروز فکر می کردیم « هر از ما برده است ما برده ایم!» حالا نگو برنده اصلی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و وزارت نفت است که نمی تواند جلوی قاچاق سوخت را بگیرند ولی در بار سوختگیری تقریباً معادل یک آفتابه مسی عهد قجری از سهمیه بنزین خلق الله کم می کنند! باز هم خدا را شکر سیستم برداشت وجه نقد  از عابر بانکها آفتابه ای ببخشید پیمانه ای نیست و بابت عدم علاقه و آشنایی ما با علم ریاضیات چیزی از حساب ما کم نمی شود! یه چیز بی مزه بگم؟! ما نفهمیدیم چطور در دوره مردی که می خواست همه کارها را یک تنه انجام دهد کارت های سوخت چنین قابلیتی نداشتند ولی دوره تدبیر این قابلیت به کارت سوخت اضافه شد؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: