« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
ایران
سردار حجازی جانشین جدید نیروی قدس سپاه از جمله فرماندهان با سابقه سپاه است که تاکنون مسئولیت های متعددی را برعهده داشته است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از شبکه الکوثر،  صبح امروز با حکم سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سید محمد حجازی جانشین سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

سردار سید محمد حجازی متولد 1335 در اصفهان، ازجمله فرماندهان با سابقه سپاه است که از همان ابتدای تاسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.


او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین(ع) است.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ کننده فرمانده کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی که مسئولیت سپاه در لبنان را نیز در کارنامه خود دارد، در سال 88 به ستاد کل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیفات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: