« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
پایگاه خبری آوای رودکوف:نخست‌وزیر جدید روسیه، ریاست بر خدمات مالیاتی فدرال روسیه را در کارنامه خود دارد، اما منتقدان او مدعی هستند که وی از تجربه کافی برای ریاست دولت برخوردار نیست.


«میخائیل میشوستین» رئیس خدمات مالیاتی فدرال روسیه، پس از استعفای «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر این کشور به‌عنوان جانشین وی مورد تأیید قرار گرفت.

روز چهارشنبه، مدودوف و اعضای کابینه او استعفای خود را اعلام کردند. این استعفا تنها ساعاتی بعد از سخنرانی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پارلمان صورت گرفت.

پوتین در سخنرانی خود در پارلمان ضمن تقدیر از مدودوف گفت، ممکن است از روس‌ها خواسته شود که در زمینه برخی تغییرات در قانون اساسی از جمله تعیین برتری آن بر حقوق بین المللی و مستحکم‌تر کردن نیازمندی‌ها و ملزومات نامزدهای ریاست جمهوری رای بدهند.

پوتین ضمن موافقت با این استعفا از وزرا درخواست کرد تا زمان تشکیل دولتی جدید، رسیدگی امور دولتی را ادامه دهند. گفته می‌شود مدودوف پس از استعفا قرار است به‌عنوان معاون دبیر شورای امنیت روسیه به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس‌جمهور پوتین در پی این استعفا، میشوستین را به‌عنوان گزینه تصدی نخست‌وزیری روسیه انتخاب کرد. روز پنجشنبه، حزب حاکم «روسیه واحد» به اتفاق آراء نامزدی میشوستین را تأیید کرده و ۳۸۳ نماینده پارلمان روسیه به اتفاق آراء، صلاحیت او برای تصدی پست نخست‌وزیری این کشور را مورد تأیید قرار دادند و هیچ نماینده‌ای علیه وی رأی نداد. ساعاتی بعد، میشوستین با حکم پوتین، به مقام نخست‌وزیری روسیه رسید.

میشوستین، متولد ۱۹۶۶ در مسکو است و تجربه سمت‌های برجسته‌ دولتی در روسیه را در کارنامه خود ندارد.

نخست‌وزیر جدید روسیه در سال ۱۹۸۹ از دانشگاه دولتی فنی مسکو فارغ‌التحصیل شد. او در سال ۱۹۹۸ کار خود در دولت را به‌عنوان دستیار رئیس خدمات مالیاتی فدرال روسیه در امور سیستم‌های اطلاعاتی حسابداری و کنترل پرداخت‌های مالیاتی، آغاز کرد و در همان سال به معاون بخش مالیات و درآمدها ارتقاء پیدا کرد.

وی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶، در سمت ریاست آژانس فدرال مدیریت مناطق ویژه اقتصادی منصوب شد که بخشی از وزارت توسعه اقتصادی روسیه محسوب می‌شود.

بر اساس اطلاعات رسمی موجود، میشوستین دارای مدرک دکترا در رشته اقتصاد است. او در سال ۲۰۰۸ کار دولتی را رها کرد و ریاست شرکت سرمایه‌گذاری روسی «یو‌اف‌جی» را بر عهده گرفت که در آن زمان با «دویچه بانک» آلمان همکاری داشت.

میشوستین نیز مانند مدودوف از علاقه‌مندان به فناوری محسوب می‌شود و توانست سیستم مالیاتی روسیه را دیجیتالی کند. او در دهه ۱۹۹۰ میلادی به‌عنوان متخصص فناوری اطلاعات، در «کلوب بین‌المللی کامپیوتر» عضویت داشت که به گفته خبرگزاری «تاس»، هدف آن جذب «تکنولوژی‌های اطلاعاتی پیشرفته غربی به روسیه» بود.

این سیاست‌مدار روس از سال ۲۰۱۰ تا اتنصاب به‌عنوان نخست‌وزیر، ریاست خدمات مالیاتی فدرات روسیه را بر عهده داشت. وی توانست با بهینه‌سازی سیستم مالیاتی روسیه، درآمدهای حاصل از آن را طی یک دهه گذشته، دوبرابر کند.

نشریه «فوربس» روسیه در سال ۲۰۱۵ میشوستین را پنجاه و چهارمین مقام روسی دارای حقوق دریافتی بسیار بالا عنوان کرد و نوشت که او در این سال حدود ۳ میلیون دلار درآمد داشت. همسر وی نیز در همین سال چیزی حدود ششصد هزار دلار درآمد داشت.

«گلب پاولوفسکی» تحلیل‌گر روس و مشاور سابق پوتین، میشوستین را «بورورکراتی پر زرق‌وبرق، به معنای واقعی کلمه» توصیف کرد.

«تاتیانا استانوایا» پژوهشگر مرکز «کارنگی» مسکو، در توصیف نخست‌وزیر جدید روسیه در رسانه‌های اجتماعی نوشته است: «میشوستین هیج تجربه سیاسی یا محبوبیتی بین انتخاب‌کنندگان ندارد و عضوی از حلقه درونی پوتین نیست».

استانویا افزود، به‌نظر نمی‌رسد میشوستین بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ بختی داشته باشد و فقط یک فرد تکنوکرات است./فارس


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین