« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
انتخابات
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بیش از ۳۷۰۰ نامزد رد صلاحیت شده شکایت کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از ایسنا؛عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در بازدید از ستاد دریافت شکایت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بیش از ۳۷۰۰ نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده تاکنون شکایت کرده‌اند که بخشی در سایت و بخشی در شهرستان ها شکایت کرده‌اند. از این تعداد حدود ۳۴۰۰ نفر آقا و حدود ۳۰۰ نفر هم خانم هستند که شکایتشان در سامانه ثبت می‌شود و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

کدخدایی تأکید کرد: مهلت ثبت شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده، تمدید نمی‌شود و ناچاریم که در همین زمان شکایات را دریافت کنیم و رسیدگی‌ها را انجام دهیم تا در مرحله اول یعنی یازدهم بهمن بتوانیم اعلام نظر کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مسئول بررسی صلاحیت جناح‌ها و احزاب نیست بلکه طبق قانون باید صلاحیت افراد را بررسی کنیم و هیچ نگاهی نداریم که چه جناح یا گروهی، افراد به آن متعلق هستند و مانند همیشه بررسی‌های خود را انجام دادیم.

کدخدایی افزود: فکر می‌کنم از همه احزاب و جناح‌ها و گروه‌ها بعد از اینکه آمار منتشر شد، حضور دارند. چه در مورد افرادی که مورد تایید قرار گرفته‌اند و چه آن‌هایی که رد صلاحیت شده‌اند از تمام گروه‌ها و جناح‌ها قرار دارند. آنچه برای ما ملاک است وضعیت شخصی افراد ثبت نام کننده بوده و ملاک‌هایی که در قانون وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نگاه ما به هیچ وجه سیاسی نیست و اصولا شورای نگهبان با نگاه سیاسی صلاحیت‌ها را بررسی نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: