« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
آخرین اخبار از ردصلاحیت نمایندگان فعلی مجلس
برخی منابع از رد صلاحیت حدود ۸۰ نماینده اصولگرا و اصلاح‌طلب مجلس فعلی، خبر داده اند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛بر اساس اخبار این منابع، گفته می‌شود، محمود صادقی، علی مطهری، محمدرضا تابش، الیاس حضرتی، بهروز نعمتی، غلامرضا کاتب، سیدحسین نقوی حسینی و نادرقاضی پور از جمله نماینده فعلی مجلس هستند که صلاحیت آنها برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات مجلس شورای اسلامی رد شده است.


همچنین گفته می شود در بین چهره‌های شاخص سیاسی از میان تایید صلاحیت‌ شده‌ها نام افرادی همچون مجید انصاری، مسعود پزشکیان، الهام امین‌زاده، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، احمد مازنی، پروانه مافی، محمدرضا بادامچی، سیدفرید موسوی، فریده اولاد قباد، ابوالفضل سروش، علیرضا رحیمی، محمدباقر قالیباف، الیاس نادران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی ذوالنوری، علیرضا محجوب و الهه راستگو به چشم می‌خورد.

اعتماد نوشت: محمد دامادی و بهرام پارسایی از دیگر رد صلاحیت‌شدگان برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم هستند.

شنیده‌ها حاکی از این است که علی مطهری، مهدی شیخ، سکینه الماسی و محمد کاظمی نیز از دیگر نمایندگان رد صلاحیت‌شده‌ هستند.

برخی از شنیده‌های تاییدنشده حکایت از رد صلاحیت 135 نفر از نمایندگان مجلس دهم دارد.

علاوه بر این گفته می‌شود حدود 10 نفر از نمایندگان تهران از جمله غلامرضا حیدری، محمود صادقی، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی، حسین نقوی‌حسینی و علی مطهری رد صلاحیت شده‌اند.

همچنین معصومه آقاپور (به دلیل عدم التزام عملی به اسلام)، فرهاد تجری، علی کاظمی (نماینده اردل و فارسان) و حمیده زرآبادی از دیگر نمایندگان رد صلاحیت‌شده هستند.

تقی کبیری (نماینده خوی) و روح‌‌الله حضرت‌پور (نماینده ارومیه) از آذربایجان غربی تنها تایید صلاحیت‌ شده‌های این استان هستند.

بر این اساس، نادر قاضی‌پور (نماینده ارومیه)، جهانبخش محبی‌نیا و همایون هاشمی (نمایندگان میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب)، رسول خضری (نماینده پیرانشهر و سردشت)، شهروز برزگر (نماینده سلماس)، جلال محمودزاده (نماینده مهاباد)، عین‌الله شریف‌پور (نماینده ماکو و چالدران) و عبدالکریم حسین‌زاده (نماینده اشنویه و نقده) نمایندگان ردصلاحیت شده در این استان هستند.

در آذربایجان شرقی هم معصومه آقاپور علیشاهی (نماینده شبستر) و قلی الله‌قلی‌زاده (نماینده حوزه انتخابیه کلیبر) رد صلاحیت شدند.

شنیده‌ها حاکی از این است که فرید موسوی، داود محمدی، محمدضا نجفی، علیرضا رحیمی، احمد مازنی، پروانه مافی، فاطمه ذوالقدر، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، فریده اولادقباد، ابوالفضل سروش و محسن علیجانی از نماینده‌های تایید صلاحیت‌شده تهران هستند.

همچنین غلامرضا حیدری، علیرضا محجوب و محمود صادقی جزو رد صلاحیت‌شده‌ها هستند که گفته می‌شود دلیل این رد صلاحیت تشابه اسمی است.

ایسنا نوشت: بهرام پارسایی، اظهار کرد: من پیش از این از سوی هیات اجرایی انتخابات رد صلاحیت شده بودم و از روز گذشته که نتایج هیات‌های نظارت اعلام شده خبری مبنی بر تایید صلاحیت هم دریافت نکردم. وی اضافه کرد که موضوع بررسی صلاحیتش را دنبال نمی‌کند.

به گفته پارسایی در حال حاضر و با توجه به وقایع اخیر کشور تایید یا رد صلاحیت نمایندگان اولویت مردم نیست.

محمد دامادی نیز گفت که رد صلاحیت شده است.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس نیز به دلیل آنچه عدم التزام به اسلام عنوان شده رد صلاحیت شده است.

همچنین بهروز نعمتی درباره انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر رد صلاحیت به دست من نرسیده است.

منصور مرادی نماینده قروه و معصومه آقاپور نماینده شبستر نیز از دیگر نمایندگانبی بودند که عنوان رد صلاحیت شده‌اند.

احمد همتی نماینده سمنان نیز از رد صلاحیت خود در هیات‌های نظارت در انتخابات خبر داد.

سیدحسین نقوی حسینی گفت که علی رغم انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی چنین چیزی به او ابلاغ نشده است.

ابوالفضل موسوی نماینده یزد و محمد بیرانوند نماینده خرم آباد از دیگر نمایندگانی بودند که از رد صلاحیت خود خبر دادند.

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل نیز گفت که با استناد به بند مربوط به عدم التزام به اسلام رد صلاحیت شده است.

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز نیز از رد صلاحیت خود خبر داد.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر و حسین رضا زاده نماینده مردم کازرون نیز، از رد صلاحیت خود خبر دادند.

علی مطهری نیز با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش در برخی خبرگزاری‌ها گفت که هنوز چیزی در این زمینه به او ابلاغ نشده است.

برخی شنیده ها نیز حاکی از ان است که غلامرضا ‎تاجگردون نیز رد صلاحیت شده است.

منابع خبری اطلاع دادند که قدرت عليخانی كه نماينده چند دوره مجلس و مشاور آيت الله هاشمی بوده، با استناد به (بند۲) عدم الترام به نظام جمهوری اسلامی و بند(۴) عدم التزام به ولایت فقیه ، رد صلاحيت شده است

عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه نیز گفت که به استناد بند مربوط به عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده است.

طیبه سیاوشی نیز گفت: که براساس بند مربوط به عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده است.

سیده حمیده زرآبادی هم گفت: رد صلاحیت من به استناد بند مربوط به عدم التزام به اسلام عنوان شده است.

در همین حال غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش گفت که هنوز چیزی در این باره به او ابلاغ نشده است./اعتدال
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین