« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان : از ابتدای مهر ماه تاپایان آذرماه جاری 100مورد تخلف در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده و دراین راستا 119 نفرمتهم به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ عملکرد سه ماهه  سوم یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد منتشر شد.

براساس این گزارش سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دراین خصوص گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو , خودرو , گستردگی استان، پراکندگی مناطق, تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد درسه ماهه مهر ,آبان و آذر98  مناسب ارزیابی می‌شود.

هاشمی افزود: برنامه‌های آموزشی , کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی ، اولویت برنامه های محیط زیست خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد قطعا" با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح ,  با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دهیم .

این مقام مسئول تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تا پایان آذر کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد طوری که این یگان توانسته است در این مدت3 ماهه 119 نفر متخلف را به همراه 100 تخلف ثبت شده به مراجع قضایی معرفی نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت : طی این سه ماهه  محیط بانان با تلاش شبانه روزی 44 قبضه اسلحه  مجاز , غیر مجاز و جنگی از متخلفین کشف و ضبط نمودند.

هاشمی بیان داشت: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری با هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شده است  برای مدت زمان باقیمانده از سال جاری بهتر ارزیابی می شود.

وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آمار بالای پرونده های تخلفات زیست محیطی در استان  افزود : در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست در این مدت  3 ماهه مجموع 100 مورد تخلف ثبت شده که دراین راستا 119 نفر متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی گفت: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان 7 هزار و 358 قطعه ماهی کشف شده که  متخلفین به همراه آلات جرم به مراجع قضایی معرفی شده اند.

هاشمی در ادامه افزود: درحوزه تخریب اراضی 19 مورد پرونده تخلف تشکیل شده که دراین راستان 46 هزارو 99 مترمربع از اراضی ملی تخریب شده است که در این راستا  برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل حفاطت محیط زیست مسئله آموزش را مهم دانست و گفت: در طرح ساعتی با محیط بانان در مدارس 5 هزار و 166 نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان مقاطع مختلف طی این  3 ماه انجام شده است. 

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا درمرکز استان و شهرستانها در خصوص وضعیت پرونده های متشکله در مراجع قضایی گفت: 119 نفر متخلف به همراه 100 مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که 6فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و 94 مورد آن نیز در جریان است.

وی در پایان ضمن انتقاد از حجم بالای تخلفات افزود: با نشست هایی که با تشکل های مردمی ,جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست داشته ایم و نیز برنامه ریزی هایی که برای آینده داریم امید واریم در 3 ماهه سوم سال شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: