« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
سیاسی
رییس جمهور در واکنش به منتقدان دولت که از تغییر لحن دولت صحبت می‌کنند یادآور شد که لحن‌ها در دوره جنگ و صلح فرق دارد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفبه نقل از ایسنا؛ رئیس جمهور در واکنش به منتقدان دولت که از تغییر لحن دولت صحبت می‌کنند، گفت: دولت وعده‌های خود را در شرایط صلح داد اما اکنون شرایط جنگ است و شرایط صلح و جنگ با هم تفاوت دارد.

 روحانی:

* دشمنان متوجه شدند که با فشار حداکثری نمی‌توانند ما را وادار به تسلیم کنند هدف آنها این است که ما در این شرایط سر میز مذاکره رفته و هر آن چه آنها گفتند قبول کنیم ولی این کار شدنی نیست.

* برخی به دولت انتقاد می‌کنند که چرا به قول‌های که داده است عمل نمی‌کند؟ در حالی که ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده‌ایم، ولی اکنون وارد جنگ شدیم جنگی که ما آن را آغاز نکردیم حتی بهانه هم به دشمن ندادیم بلکه دشمن جنگ را شروع کرد تا قامت استوار ملت بزرگ ما را بشکند. بنابراین این حرف منطقی نیست که برخی که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند لحن دولت نسبت به سال ۹۶ در فروردین ۹۸ فرق کرده است. آن شرایط، شرایط صلح بود اما اکنون شرایط جنگی است که شرایط ویژه خود دارد.

* (با بیان این که دشمن از سال ۹۷ جنگ همه جانبه اقتصادی علیه ما را شروع کرد): آنها می‌خواستند این جنگ سیاسی و حقوقی هم بشود و همه دنیا سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی مقابل ما بایستندند اما موفق نشدند. در جنگ اقتصادی هم موفق نشده و نمی‌شوند .

* ملت ما در زندگی روزمره و نیازهای ضروری خود دچار مشکل نیست. آمار نشان می‌دهد روند اشتغال ما با وجود تحریم‌ها درست بوده است ما توانستیم تورم را در بهار امسال تاحدودی مهار کنیم. پارسال رشد اقتصادی ما منفی بود و امسال امیدواریم این رشد منفی نباشد. همه رهبران بزرگ دنیا و حتی دوستان آمریکا می‌گویند که آمریکا هم اشتباه کرده است و هم ناموفق بوده است آمریکا هم در جلسات خصوصی به دوستان خود می‌گوید در محاسبه خود اشتباه کرده است. آنها محاسبه کرده بودند که چند ماه به ملت ما فشار بیاورند و مردم به خیابان می آیند و برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنند و آنها را به ایران دعوت می‌کنند. اما این حداکثر نادانی و بدمحاسبه کردن است زیرا مردم ما به خوبی می‌فهمند چه کسانی به آنها فشار می‌آورند.

* (با تاکید بر این که حضور شجاعانه مردم در صحن اولین عامل موفقیت ما است): مردم آگاه و هوشیار بوده و راه خود و دوست از دشمن را خود تشخیص می‌دهند دلیل دوم موفقیت ما سرداران جبهه اقتصادی هستند. دشمن فکر می‌کرد اگر درآمد نفت خام را کاهش دهد درآمد ارزی ما دچار اختلال می‌شود.

* از روزهای نخستی که زنگنه مسئولیت وزارت نفت را پذیرفت به من گفت که همه صنایع زیرمجموعه وزارت نفت به خوبی کار می‌کند و نگرانی‌های که برخی در جامعه نسبت به عملکرد این صنایع منتشر و پخش می‌کنند صحیح نیست؛ ایشان همواره نیز در دولت بر این موضوع تاکید کردند که این موضوع برای ما مهم است؛ پشتوانه کل دولت و کل نظام از صنعت پتروشیمی بسیار مهم است.

مردم ما زمانی که آمار و ارقام مربوط به عملکرد بخش زیر مجموعه‌های صنعت نفت از جمله صنعت پتروشیمی را ببینند و بشنوند جبهه‌ای که در برابر بدخواهان و دشمنان بیش از یک سال است که ایستاده و به خوبی مقاومت کرده صنعت پتروشیمی است خوشحال می‌شوند. چرا که اینها خبرهای خوب و خوش برای ملت ما است و ملت ما زمانی که قهرمانی، مقاومت و ایستادگی را می‌ببیند ، پیشرفت و خودکفایی را به دنبال آن مشاهده می‌کنند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین