« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
مدیرکل کمیته امداد استان عنوان کرد:
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمعیت 700 هزار نفری استان یک هفتم آن تحت پوشش این نهاد هستند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه این استان با وجود پتانسیل‌های زیادی که دارد، زیبنده نیست که یکی از فقیرترین استان‌های کشور باشد، گفت: ۴۳هزار و ۳۲۱ خانواده نیازمند حمایت در سطح استان شناسایی شده و تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که این تعداد خانوار جمعیتی بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر هستند که یک هفتم جمعیت بیش از ۷۰۰ هزارنفری استان را شامل می شود.


مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: البته علاوه بر افراد تحت پوشش این نهاد، تعدادی از افراد در استان هستند که تحت پوشش سایر نهادها از جمله بهزیستی، بنیاد شهید و تامین اجتماعی هستند.

مبشری در خصوص شاخص‌های انتخاب خانواده‌های نیازمند حمایت برای خدمات رسانی تصریح کرد: فوت سرپرست، یکی از این شاخص‌هاست که هم ایتام و هم زنان بی سرپرستی که شوهرشان فوت شده را شامل می شود و همچنین خانم های مطلقه که توان کار، درآمدزایی و فعالیتی را نداشته باشند، تحت پوشش این نهاد قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه همچنین دیگر شاخص‌های انتخاب خانواده های نیازمند حمایت را افراد از کار افتاده از جمله سرپرست خانوار و زنان حتی اگر جوان باشند با توجه به مشکلات جسمی و بیماری‌ها تحت پوشش قرار می گیرند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال نیازمند و بیکار، موارد خاص از جمله زندانیان جرائم غیرعمد و افراد فاقد تمکن مالی نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از سال ۹۷ تحت عنوان تبصره ۱۴ کسانی که تمکن مالی ندارند تحت پوشش قرار دادیم که تاکنون ۱۳ هزار نفر در استان در این خصوص تحت پوشش قرار گرفته اند و از کمک معیشت ماهیانه این نهاد بهره مند هستند.

مبشری تأکید کرد: به خانواده ها و افراد تحت پوشش کمیته امداد بر اساس بعد خانوار ماهیانه مبلغی به عنوان مستمری به آن ها پرداخت می شود و علاوه بر این، سایر حمایت ها از جمله خدماتی درخصوص جهیزیه، تحصیل، درمان، مسکن، معافیت انشعابات و مشاوره های حقوقیبرای مددجویان انجام می شود.

وی با اشاره به تعهد ساخت بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در سطح استان در سال جاری، بیان کرد: کسانی که تعداد خانوار آن ها بیشتر باشد، ایتام، زنان سرپرست خانوار، روستاها و مناطق محروم در اولویت ساخت مسکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط بحران اقتصادی و تورم موجود در جامعه از سال ۹۷ تاکنون، 13000 هزار خانوار به افراد تحت پوشش این نهاد اضافه شده اند.

مبشری در خصوص علت فقیر بودن خانواده ها در استان بیان کرد: فقیر بودن خانواده ها به مسائل مختلفی از جمله فوت سرپرست خانواده، مشکلات اقتصادی شامل نرخ تورم بالا و افزایش نرخ بیکاری برمی گردد، همچنین نبود زیرساخت های لازم برای ایجاد اشتغال و ضعیف بودن فرهنگ کار نیز در این مساله موثر هستند چرا که در این استان بیشتر دنبال کار اداری هستند که به علت بیکاری نهایتاً با مشکلات اقتصادی مواجه می شوند.

وی اظهارکرد: آموزش، ارائه خدمات شهریه به خانواده ها، توانمندسازی خانواده های تحت پوشش، آموزش فنی و حرفه ای به خصوص برای زنان سرپرست خانواده، ایجاد انگیزه و مشاوره برای اشتغال، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان از مهمترین راهکارهای کاهش فقر در استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته ۳۷۰۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی به خانواده های تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است، تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۰۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده و مقرر شده که تا پایان سال جاری این تعداد به پنج هزار مورد برسد که این امر می تواند در افزایش درآمد خانواده‌های تحت حمایت این نهاد و رفع بخشی از مشکلات آن‌ها مؤثر واقع شود و امیدواریم بخش قابل توجهی از این افراد خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

مبشری با اشاره به اینکه کمیته امداد مسئول فقرزدایی نیست، افزود: به صورت کلی در سطح استان و کشور نهادهای مختلفی مسئول فقر زدایی هستند که در راس آن ها قوه مجریه قرار دارد، وزارتخانه‌های مختلفی از جمله جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری‌ها، بانک‌ها و سایر نهادها می توانند به فقر زدایی و رفع محرومیت در جامعه کمک کنند.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد غنی و دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، گردشگری، انرژی‌های خام همچون نفت و گاز است، بنابراین زیبنده نیست که این استان یکی از فقیرترین استان‌های کشور باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: می توان با برنامه ریزی، کمک و همیاری همه دستگاهها و نهادها از فقری که در این استان وجود دارد بیرون بیاییم و استان را تبدیل به یک استان غنی کنیم، مردم استان از این مشکلات و مسائل خارج شوند و دستگاه های فرهنگی می توانند در زمینه بحث فرهنگی این مساله کمک کار باشند، اما شاید تاکنون نقش خود را به خوبی ایفا نکرده اند.

مبشری با بیان اینکه توانمندسازی در همه سطوح جامعه به درستی تبیین نشده و ظرفیت ها هنوز شناخته نشده اند،تصریح کرد: باید سرمایه گذاران در این زمینه و برای اشتغال زایی کمک کنند چرا که این مسأله تنها مربوط به یک نهاد و یک دستگاه خاص نیست بلکه وابسته به کل اجزای استان است تا بتوانیم ظرفیت ها و توانمندی ها را شناسایی کرده، در جهت رفع مشکلات و بیکاری استان اقدام کنیم و امیدواریم با همکاری دستگاههای مختلف و نگاه فرابخشی بتوانیم اقدام مؤثری در جهت درآمدزایی و رفع فقر در استان انجام دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وجود زیرساخت‌های مختلف از جمله راه، فرودگاه، راه آهن و زیرساخت های انرژی در استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند در این زمینه کمک کننده به برون رفت استان از فقر باشد و با داشتن این زیرساخت ها می توانیم با دعوت از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری و اقدام اقتصادی بزرگ گامی مؤثر انجام دهیم.

مبشری با اشاره به اینکه هیچ فردی در استان کهگیلویه و بویراحمد که شرایط تحت حمایت قرارگرفتن کمیته امداد را داشته باشد هم اکنون در پشت نوبت نداریم، تأکید کرد: همه افراد واجد شرایط تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند به طوری که حتی خانواده های فاقد شرایط لازم اما فقیر و دارای گرفتاری های خاص را تحت پوشش قرار داده ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: به خیلی از فقرا آن طور که باید و شاید نمی توانیم رسیدگی کنیم و میزان مبلغ معیشتی که به آنها داده می شود در حدی نیست که تمامی نیازهای آنها را برآورده کند و در این زمینه نیاز به کمک خیران و توجه مردم نیکوکار داریم.

مبشری در پایان با یادآوری اینکه بیش از ۱۰۰۰ یتیم در این استان وجود دارد که هیچ گونه حامی ندارند و نیازمند حامی هستند، به طرح جدید کمیته امداد به نام «هر کامند یک حامی» اشاره و تأکید کرد: از خیران و مردم انتظار کمک و یاری برای این تعداد داریم و در این راستا هر کارمند می تواند ماهیانه ۲۰ هزار تومان در این زمینه کمک کند که در صورت محقق شدن کمک ۵۰ درصد کارمندان استان می توانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: