« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

در پی حمله رژیم عربستان به بازاری در «صعده» و به شهادت رسیدن17 غیر نظامی یمنی، جنبش انصارالله اعلام کرد که انقلابیون یمن کابوس حمله به آرامکو را برای سعودی‌ها تکرار خواهند کرد.

رژیم آل‌سعود بار دیگر با حمله به غیر نظامیان یمنی، جنایت دیگری را رقم زد. این بار بازاری در صعده هدف این جنایت بود. وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، متجاوزان سعودی بازار پرتردد «رقو» در شهرستان «منبه» از توابع استان صعده را هدف قرار‌دادند. در این حمله، ۱۷ غیر نظامی شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند، که در میان آنها، مهاجران آفریقایی نیز دیده می‌شوند. وزارت بهداشت یمن، سکوت جامعه جهانی را در برابر آنچه که مردم یمن با آن مواجه هستند، تقبیح کرد و این سکوت را مشوقی برای ادامه حملات متجاوزان دانست.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به این جنایت اعلام کرد در برابر این جنایات سکوت نخواهد شد و پاسخ ما برای سعودی دردآور خواهد بود. همزمان عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به عربستان توصیه کرد از ادامه تجاوز به یمن دست بردارد در غیر این صورت حمله‌ای کوبنده مانند حمله به آرامکو را دوباره تجربه خواهد کرد. محمد البخیتی، هشدار داد اگر ائتلاف سعودی به حملات خود علیه یمن ادامه دهد، سران سعودی بار دیگر با حمله غیرمنتظره، کوبنده و دردناک جدیدی مانند حمله به میدان‌های نفتی عربستان روبه رو خواهند شد.

او درباره جنایت جدید ائتلاف سعودی در بمباران صعده گفت:« نظام سعودی از زمان تاسیس خود تاکنون عمدا به قتل یمنی‌ها ادامه داده است. در سال ۱۹۲۱ زمانی که ارتش سعودی در برابر قبایل یمنی متحمل شکست سنگینی در صعده شد، یک سال پس از آن، حجاج یمنی را به قتل رساند تا جایی که فقط دو نفر از این حجاج زنده ماندند. همه از ماجرای این کشتار آگاهی دارند. یعنی هر زمان که از نظر نظامی در برابر یمن شکست می‌خورند، به قتل غیرنظامیان متوسل می‌شوند، این نخستین بار نیست که به این بازار در صعده یا بازار‌ها و سالن‌های عروسی در یمن، حمله می‌کنند. آنها به دنبال ضربه زدن به یمن و نه فقط انصارالله هستند. روشن است که نظام سعودی از واقعیت‌های تاریخی و نیز از درس‌های جنگ فعلی عبرت نمی‌گیرد.»

از سوی دیگر، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز اعلام کرد، یگان موشکی ارتش یمن یک فروند موشک بالستیک «بدر پی1»به سمت پایگاه وابسته به یگان مرزبانی سعودی شلیک کرده است. «یحیی سریع» گفت که پایگاه تیپ ۱۹ مرزبانی سعودی در منطقه «بئر عسکر» در «نجران» با یک فروند موشک بالستیک «بدر پی1»به طور دقیق هدف قرار گرفته است که در پی آن ده‌ها تن از نیروهای ارتش سعودی کشته و زخمی شده‌اند. او شلیک این موشک را که پس از ماه‌ها توقف عملیات موشکی صورت می‌گیرد، در راستای پاسخ مشروع و طبیعی به جنایت‌های ائتلاف سعودی از جمله جنایت حمله به بازار «الرقو» در استان صعده یمن دانست.

بی توجهی ریاض به اسرای خود
از سوی دیگر، «عبدالقادر المرتضی» رئیس‌کمیته عالی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی دو هزار نفر از اسرایش را که طی عملیات «نصر من الله» در محور نجران اسیر شدند، رها کرده است. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المرتضی در ادامه ضمن محکوم کردن این بی‌توجهی تصریح کرد، علیرغم اینکه صنعا بارها پیشنهاد تبادل اسرا داده‌اما ائتلاف سعودی این دو هزار نفر را رها کرده و پیگیر وضعیت آنها نشده است. علیرغم آنکه یکی از بندهای توافق سوئد امضا شده در دسامبر ۲۰۱۸ مربوط به توافق اسراست، ائتلاف متجاوز همچنان در این زمینه تعلل می‌کند. عملیات نصرمن‌الله از ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) در محورهای مختلف جبهه نجران با رصد دقیق و اطلاعاتی چند ماهه انجام شد. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در آن زمان اعلام کرد که نیروهای یمنی در ۷۲ ساعت اول این عملیات موفق شدند، شبه‌نظامیان مستقر در نجران را تحت محاصره کامل خود قرار دهند و مقادیر زیادی از سلاح‌ها و خودروهای نظامی آنها را به غنیمت بگیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین