« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
سرویس گیاهان دارویی؛
ارزش غذایی کیوی به حدی مطلوب است که این روز‌ها از کیوی به صورت مکمل‌های پودری شکل، قرص یا کپسول استفاده می‌شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف- امیر مسعود طایفه سلطانخانی:کیوی از دسته میوه‌های با خاصیت چربی‌سوز است، مصرف این میوه به طور منظم و روزانه، ماده‌ای به نام کارنیتین را فعال می‌کند. این ماده به روند تبدیل چربی به انرژی کمک کرده، همچنین مصرف کیوی باعث احساس سیری و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و در نتیجه برای کاهش وزن و لاغری موثر است.

ارزش غذایی کیوی به حدی مطلوب است که این روز‌ها از کیوی به صورت مکمل‌های پودری شکل، قرص یا کپسول استفاده می‌شود.

کیوی از آن دسته میوه‌های خوشمزه‌ای است که بیشتر افردا عاشق مزه ترش آن هستند و خوردن آن چه با پوست، چه بدون پوست فواید بسیاری را برای سلامتی و تندرستی شما به ارمغان می‌آورد. ارزش غذایی کیوی از لحاظ میزان ویتامین ث موجود در آن دو برابر پرتقال و شش برابر لیموترش است. متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن یک عدد کیوی در روز نیاز به ویتامین ث روزانه بدن را تامین می‌کند.

کیوی سرشار از ویتامین ث است و منبع بسیار خوبی برای فیبر غذایی، پتاسیم، مس، منیزیم، منگنر، ویتامین‌ و کا محسوب می‌شود.

کیوی منبع بسیار خوبی برای فیبر غذایی، پتاسیم، مس، منیزیم، منگنر و ویتامین‌ ای و کا است. ترکیبات اسانس معطر، کارتونوئید‌ها و فلاونوئید‌ها از مواد اصلی و موثر موجود در این میوه است. این میوه همچنین حاوی کلسیم و اسید فولیک است. یک عدد کیوی متوسط ۴۶ کالری انرژی دارد.

کیوی میوه‌ای است که مواد غذایی بالا و درصد کالری بسیار پایینی دارد، از این‌رو می‌توان آن را در رده میوه‌های بسیار مفید قرار داد.

یکی از مهمترین خواص کیوی کمک به پیشگیری از حوادث قلبی عروق است به طوریکه متخصصان تغذیه اثراتی معادل داروی اسپرین را برای این میوه می دانند. میوه کیوی دارای میزان منیزیم بسیار بالایی نیز است و به همین خاطر امکان مبتلا شدن به بیمار‌های قلبی را کاهش می‌دهد.


فیبر محلول موجود در میوه کیوی بر کاهش کلسترول خون موثر است. این میوه دارای مقادیر بالایی از پتاسیم است که به تنظیم و کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند. میزان پتاسیم کیوی نسبت به موز ۲۰ درصد بیشتر است و مصرف آن برای کمک به تنظیم سطح فشارخون و کاهش خطر سکته مغزی و قلبی مفید است.

ترکیب کیوی با غذا‌های سرشار از آهن می‌تواند جذب این ماده معدنی را افزایش داده و به بهبود کمبود آهن و پیشگیری از کم‌خونی و فقر آهن کمک کند.

ترکیبات زیست فعال موجود در کیوی ممکن است به کاهش سطح فشار خون در بدن کمک کند. به همین دلیل نیز با کاهش فشار خون بالا، از جمله سکته مغزی و حملات قلبی، خطر خاصی را ایجاد می کند.

کیوی در آماده سازی محصولات ضد میکروبی برای کاهش مقاومت در برابر داروهای رایج برای عفونت قارچی و باکتری استفاده می شود.

وجود مواد معدنی غنی در کیوی موجب خنثی سازی اسیدیته در معده می شود، بنابراین ناراحتی و تهوع ناشی از آن کاهش می یابد.

کیوی منبع غنی از فیتوشیمیایی لووتیان و زاکسنتین است که برای مراقبت از چشم مناسب است. این مولفه های مفید همراه با ویتامین A چشم ها را از آب مروارید، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و دیگر اختلالات نابود کننده بینایی محافظت می کند.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین