« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
انتخابات
با پایان یافتن زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی، نتایج بررسی‌ها به داوطلبان در سراسر کشور اعلام شد وآنها چهار روز فرصت دارند تا در صورت احراز نشدن صلاحیت خود به هیات های نظارت اعتراض کنند.
به گزارشپایگاه خبری آوای رودکوف؛آنطور که وزیر کشور به هیات وزیران گزارش داده و به گفته سخنگوی دولت، صلاحیت ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی تایید شده است؛ در این دوره ۱۶ هزار و ۳۳ نفر داوطلب نمایندگی بودند که از این تعداد ۸۴۸ نفر انصراف خود را اعلام کردند.

از ۱۵هزار و ۱۸۵ نفری که با استعلام از مراجع چهارگانه صلاحیت آن‌ها بررسی شد، ۹۱/۲ درصد (معادل ۱۳ هزار و ۸۴۹ نفر) واجد صلاحیت داوطلبی در انتخابات مجلس تشخیص داده شدند. بر این اساس در مجموع ۸/۸ درصد (هزار و ۳۲۶ نفر) نیز به دلایل مختلف واجد صلاحیت تشخیص داده نشدند.

بر اساس قانون انتخابات، فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مکلفند نظریه رد هیات اجرائی انتخابات را با ذکر استناد قانونی ظرف یک روز به داوطلبان ابلاغ کرده و با سریعترین وسیله به ضمیمه اسناد و مدارک به اطلاع هیات نظارت استان برسانند. براساس تبصره نخست از ماده ۵۱ قانون انتخابات کسانی که صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت خود را مستدات به هیات نظارت استان اعلام کنند.

بنابراین داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده، برای اعلام اعتراض خود به بررسی‌ هیات های اجرایی تا اول دی ماه فرصت دارند.

بر اساس گزارش‌های ایرنا از مراکز استان‌ها، آخرین اخبار از نتایج بررسی داوطلبان در هیات های اجرایی به شرح زیر است:

آذربایجان شرقی: با احتساب مجموع داوطلبان انصرافی و احراز صلاحیت‌ نشده، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به ۶۴۵ نفر رسید؛ در این دوره صلاحیت ۶۹ نفر احراز نشد و ۸۲ نفر نیز از داوطلبی انصراف دادند بنابراین میزان تایید شدگان در هیات های اجرایی به بیش از ۹۱ درصد رسید.

آذربایجان غربی: در آذربایجان‌غربی از مجموع ۵۳۱ نفر ثبت‌نامی، ۱۸ نفر پیش از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و از مجموع ۵۱۳ نفر نامزد باقی‌مانده صلاحیت ۴۶۹ نفر تایید شد و صلاحیت ۴۴ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفت؛ بر این اساس صلاحیت ۹۱.۵ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان از سوی هیات‌های اجرایی تایید شد.

اردبیل : از ۲۴۱ داوطلب انتخابات مجلس در استان اردبیل تنها صلاحیت ۱۶ نفر احراز نشد یعنی بالغ بر ۹۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.۲۲ نفر از داوطلبان نیز در مدت بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

اصفهان: ۸۶ درصد از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند که شامل ۹۰۴ داوطلب است؛ مجموع تعداد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان یکهزار و ۲۴۲ نفر بود اما ۱۹۶ نفر از آنها قبل از شروع رسیدگی به صلاحیت‌ها، انصراف دادند.
به این ترتیب صلاحیت یکهزار و ۴۶ داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان بررسی شد که از میان آنها ۹۰۴ نفر تایید و ۱۴۲ نفر رد صلاحیت شدند.

البرز: ۹۸.۵ درصد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی انتخابات البرز تایید صلاحیت شدند؛ برای رقابت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز ۳۷۹ نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳۶۳ نفر تایید و ۱۰ نفر رد صلاحیت شدند.

ایلام: پس از بررسی صلاحیت ۱۲۹ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی استان ایلام، از مجموع کل داوطلبان حوزه های انتخابیه شمال و جنوب استان سه نفر رد صلاحیت شدند.

بوشهر: ۹۸ درصد داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوشهر در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند. در استان بوشهر در چهار حوزه انتخابیه در مجموع ۱۹۶ داوطلب ثبت‌نام کردند که پس از انصراف هشت داوطلب، بررسی صلاحیت ۱۸۸ داوطلب توسط هیات‌های اجرایی به پایان رسید و از مجموع ۱۸۸ داوطلب ۱۸۴ نفر تایید و صلاحیت چهار داوطلب نیز احراز نشد.

تهران: ۹۵ درصد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند؛ پنج درصد داوطلبان رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از آنان نیز به سبب نقص پرونده های تکمیلی و بخش محدودی تحت تاثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بوده است.

چهارمحال و بختیاری: از مجموع ۲۳۰ داوطلبی که از این استان نامنویسی کردند، صلاحیت ۲۱۶نفردر هیات های اجرایی تایید شد؛ البته چهار نفر از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش از بررسی صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی، از داوطلبی نمایندگی مجلس به صورت کتبی اعلام انصراف دادنده بودند.

خراسان شمالی: ۱۶ تن از داوطلبان نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان توسط هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند که این رقم حدود ۱۱.۴ درصد داوطلبان را شامل می‌شود.
در مجموع ۱۴۰ نفر در این دوره از انتخابات از استان خراسان شمالی ثبت نام کرده بودند که هفت نفر پیش از رسیدگی به صلاحیت ها انصراف داده بودند.

خراسان رضوی: از هزار و ۱۱۴ نفر داوطلب ثبت‌نام شده در سطح استان، صلاحیت ۴۸ نفر مورد تایید قرار نگرفت که تقریباً ۳.۴ درصد مجموع داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس را در خراسان رضوی شامل می‌شوند.

خوزستان: ۶۶۳ نفر از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی معادل ۷۷ درصد تایید صلاحیت شدند.‌ در این استان ۸۸۸ نفر برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی در خوزستان نامنویسی کرده بودند. از این تعداد ۳۰ نفر انصراف داده و ۸۵۸ نفر آمار نهایی ثبت نام کنندگان این دوره بود.

سمنان: از ۱۵۷ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان، صلاحیت ۲ نفر تایید شد. چهار نفر نیز پیش از بررسی صلاحیت ها انصراف داده بودند.

کردستان: هیات های اجرایی از مجموع ۲۸۱ داوطلب، صلاحیت ۲۲۴ نفر را در حوزه‌های انتخابیه پنجگانه کردستان احراز کردند. بر این اساس صلاحیت ۲۲ نفر احراز نشد ضمن آنکه ۳۵ نفر از آنان تاکنون انصراف خود از نمایندگی اعلام کرده اند.

کرمانشاه: ۴۱۲ داوطلب برای این دوره از انتخابات از کرمانشاه ثبت نام کردند که صلاحیت ۸۷ درصد از آنها در هیات های اجرایی تایید شد. ۲۰ نفر از داوطلبان این استان پیش از بررسی صلاحیت ها از ادامه راه انصراف داده بودند.

کهگیلویه و بویراحمد: از این استان ۹۵ نفر داوطلب نمایندگی مجلس بودند که تنها صلاحیت دو نفر در هیات های اجرایی تایید نشد. سه نفر نیز در روزهای گذشته انصراف داده بودند.

گلستان: صلاحیت ۹۵ درصد داوطلبان از استان گلستان تایید شد.ضمن آنکه از مجموع ۴۱۸ داوطلب برای ۶ حوزه انتخابیه استان، تاکنون ۹ نفر انصراف خود را به فرمانداری ها اعلام کرده اند.

گیلان: از مجموع ۴۶۵ داوطلب گیلانی، صلاحیت ۴۰۶ نفر در هیات های اجرایی استان تایید شد و ۲۶ نفر دیگر نیز در این مدت انصراف داده اند.

لرستان: از ۴۰۸ داوطلب نمایندگی از استان لرستان صلاحیت ۳۶۸ داوطلب تایید شد و در مجموع ۲۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان توسط هیات‌ های اجرایی رد صلاحیت شدند.

مازندران: در مازندران ۴۱۸ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که تا کنون ۴۶ نفر از ادامه رقابت های انتخاباتی انصراف دادند.
هیات های اجرایی نیز صلاحیت ۲۹۶ تن از داوطلبان را تایید کردند و بنابراین صلاحیت ۷۶ تن از داوطلبان هم در این مرحله به استناد نتایج استعلام های صورت گرفته از دستگاههای چهارگانه پیش بینی شده در قانون، تایید نشده است.

مرکزی: ۳۵۷ نفر معادل ۹۲ درصد از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی تایید صلاحیت شدند.
در این استان ۳۸۸ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۸ نفر از داوطلبان معادل ۲ درصد از ادامه روند انتخابات انصراف دادند و ۲۳ نفر شامل ۶ درصد داوطلبان نیز شرایط احراز صلاحیت را کسب نکردند.

همدان: ۴۳۹ داوطلب برای حضور در یازدهمین دور انتخابات مجلس در همدان نام نویسی کردند که تاکنون ۴۴ تن از آنها انصراف دادند.

یزد: صلاحیت ۹۸.۲ درصدی داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان از سوی هیات‌های اجرایی یزد تایید شد.
تعداد قطعی ثبت نام‌کنندگان این استان برای انتخابات مجلس ۲۳۹ نفر بود که در روزهای اخیر هشت نفر از آنان انصراف خود را اعلام و هم اکنون آمار قطعی داوطلبان این دوره از مجلس شورای اسلامی در استان ۲۳۱ نفر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: