« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
علمی پزشکی
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: داروخانه‌ها باید فقط با نسخه پزشک انسولین را به فروش برساند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ دکتر امین حسنوند در خصوص کمبود انسولین اظهار کرد: مطابق دستورالعمل وزارتخانه داروهای ویکتوزا و نوورپید به‌صورت سهمیه‌ای در کل کشور توزیع می‌شود که سهمیه استان دو برابر نیاز است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد به‌خاطر ترس از کمبود دارو به‌صورت آزاد انسولین را از بازار خرید و جمع‌آوری کرده بودند که کمبود کاذب ایجاد شده بود.

این مسئول افزود: با تمهیدات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان داروی انسولین در اختیار یک سری داروخانه منتخب قرار گرفت و این داروخانه‌ها باید فقط با نسخه پزشک انسولین را به فروش برساند.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: هر داروخانه‌ای که داروی انسولین را به‌صورت آزاد بفروش برساند سهمیه بیمه آن قطع و با خاطیان به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

حسنوند در ادامه درباره مصرف واکسن آنفلوانزا گفت: این واکسن برای پیشگیری است و افرادی که دچار آنفلوآنزا شدند نباید این دارو را مصرف کند.

وی عنوان کرد: بیشتر برای بیماران دیابتی، افراد سالخورده و افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند واکسن آنفلوانزا تدارک دیده شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه این واکسن باید در اوایل مهرماه تزریق می‌شد چرا که بین سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا سیستم ایمنی بدن فعال شود، اظهار کرد: برای داروی ضد ویروس آنفلوآنزا مشکلی نداریم.

حسنوند در خصوص قاچاق دارو گفت: یکی سری داروهای قاچاق در سطح شهر توزیع شده و داروخانه‌هایی هستند که این توزیع را انجام دادند که با هماهنگی اداره تعزیرات، اماکن و معاونت غذا و دارو این داروخانه‌ها شناسایی شدند و مطابق با قوانین از هفته آینده با آنان برخورد و پلمپ می‌شوند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حوزه مکمل‌های غذایی مشکلی که داشتیم اداره مکمل ما فعال نبود که با تغییراتی که انجام شد الان با حضور در عطاری‌ها و داروخانه‌ها تمام مکمل‌های غذایی و بدنسازی و دارویی را بررسی می‌کنیم و هر کدام از این مکان‌ها مکمل و داروهای قاچاق داشته باشند ضبط و امحا می‌شوند.

وی افزود: استفاده از مکمل‌هایی که دارای برچسب اصالت باشند مشکلی ندارد.

حسنوند بیان کرد: به هر شرکتی مجوز توزیع نمی‌دهیم ولی برخی شرکت‌ها شبانه اقدام به توزیع اقلام خود کردند که آن‌ها را شناسایی کردیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: استفاده از مکمل‌های دارویی با توجه به ساختار آن‌ها می‌تواند منجر به نارسایی کلیوی، مشکلات کبدی، مشکلات جسمی و عقیمی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین