« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان، خبر داد:
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، از برقی شدن ۱۵۰ حلقه چاه مجاز در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، فرزاد قاسمی، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون تعداد ۱۵۰ حلقه چاه دیزلی با مصرف سالانه ۵ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۶۸ لیتر سوخت به منظور برقی شدن به صورت یارانه ای به استان معرفی شده اند .

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، بیان کرد: از آنجا که حداکثر فاصله مجاز جهت احداث شبکه ۵۰۰ متر طول است ,اولویت ایجاد شبکه های برق با بهره مندی از یارانه های دولتی با کشاورزانی است که دارای کمترین خط انتقال بوده و همچنین الویت های سازمانی همانند کشت کلزا, گلخانه و آبیاری نوین را در دستور کار خود قرار داده اند .

این مقام مسئول، تصریح کرد : متقاضیان اجرای این طرح با مراجعه به اداره آب شهرستان و تایید پروانه بهره برداری چاه کشاورزی خود و طی مسیر قانونی به این معاونت معرفی و پس از آن لیست متقاضیان جهت معرفی به شرکت توانیرو بهره مندی از طرح مذکور به سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال می شود .

به گفتهقاسمی، از آنجایی که میزان اعتبار دولتی برای انجام این طرح تا فاصله حداکثر ۵۰۰ متراست، هزینه مسیر مازاد برآن به عهده مشترک خواهد بود .

گفتنی است؛ در سطح شهرستان لارستان ۳ هزار و ۷۵۰ حلقه چاه آب مجاز وجود دارد که از این تعداد ۱۳۰۰ حلقه به شبکه برق متصل شده است , کاهش مصرف سوخت های فسیلی و به تبع آن کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی را می توان از مزایای این طرح برشمرد .

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: