« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
گیاهان دارویی
برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود.
پایگاه خبری آوای رودکوف- امیر مسعود طایفه سلطانخانی:انار آنزیم‌های متنوعی دارد و می‌تواند در برطر شدن حالت تهوع، بواسیر، دیسانتری، و هضم‌ناپذیری‌ تاثیرگذار باشد.

انار یکی از مفیدترین میوه‌ها است که شامل مواد مغذی و قوی طبیعی مورد نیاز بدن انسان است. انار خواص بسیار گسترده‌ای دارد که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های جدی شامل بیماری قلبی، سرطان، آرتروز و التهاب مفصل و مشکلات گوارشی را کاهش دهد. گذشته از این برای مراقبت از پوست و مو ترکیبات مفید و اثربخشی دارد. اما تاثیرات خارق‌العاده دیگری مانند بهبود حافظه و افزایش تاثیر ورزش بر بدن را هم دارد که در کنار هم مجموعه‌ای از خواص انار را به عنوان یک میوه کامل می‌سازند.


برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می شود.

پوست انار ضخیم و خارق‌العاده است، اما درون این پوست ضخیم آن صد‌ها دانه ظریف و خوشمزه یاقوت مانند قرار گرفته است. هر کدام از این دانه‌ها دارای خواص شگفت‌انگیزی هستند که انار را به یک میوه خاص تبدیل کرده است.

یک لیوان آب انار حدود 40 درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه را تأمین می کند و منبع خوبی از ویتامین های A، E و اسیدفولیک است. مقدار آنتی اکسیدان موجود در آب انار حتی 3 برابر چای سبز است.

دانه‌های انار بسیار شیرین هستند البته اگر رسیده و تازه باشند. هر یک لیوان دانه انار حدود ۲۱ گرم قند دارد و کالری آن حدود ۱۴۴ کالری می‌شود.

برای محافظت از دندان‌های‌تان در برابر ایجاد پلاک، روزی یک لیوان آب انار بنوشید.

ماده پونیکالاجین یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی است که هم در آب آنار و هم در پوست آن پیدا می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های این ماده آنقدر زیاد است که باعث شده آب انار ۳ برابر بیشتر از نوشیدنی‌هایی مانند آب انگور و چای سبز آنتی‌اکسیدان فعال داشته باشد. همین آنتی‌اکسیدان و البته موارد دیگر باعث می‌شود که خواص آب انار و البته خواص پوست انار هم بسیار زیاد باشد.
پونیسیک اسید درون روغن هسته انار یافت می‌شود و جزو اسید‌های چرب اصلی دانه‌های انار است. این ماده یکی از اسید‌های چرب امگا ۶ است.



اگر انار را با عسل مخلوط کرده و هر روز چند قطره در بینی بچکانید از رشد پولیپ در بینی جلوگیری می کند.

مصرف هر روزه انار به کسانی که فشار خون بالا دارند کمک می‌کند که تا ۵% فشارشان کم شود. این میوه به کاهش نوسانات فشار خون نیز کمک می‌کند.

مصرف روزانه‌ انار‌ جلوی ایجاد توده را در جایی که باکتری در شریان ساکن است، می‌گیرد. این امر باعث می‌شود سالم‌تر و رها از باکتری باشند.

خواص قابض و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار به مبارزه با عفونت کمک می‌کنند. برای انجام این درمان، می‌توان دمنوش انار یا آب انار را غرغره نموده و نوشید.

آب انار به عنوان یک عامل مهار کننده‌ آنزیم‌هایی که مسبب آسیب دیدن غضروف‌ها هستند، عمل می‌کند. بنابراین، مصرف آن برای افرادی که از آرتروز که در اثر تجزیه‌ی غضروف در مفصل رخ می‌دهد رنج می‌برند، به شدت توصیه می‌شود. بر طبق برخی مطالعات، آب انار بدون شکر باعث کاهش علائم آرتریت (التهاب مفاصل) و همچنین التهاب استخوان می‌شود. مصرف این نوشیدنی به طور منظم می‌تواند باعث پیشگیری از مشکلات نورولوژیکی مانند بیماری آلزایمر شود. علاوه بر این، آب انار همچنین برای از بین بردن سنگ کلیه و درمان اختلال نعوظ در مردان نیز مفید است.

نوشیدن آب انار یا استفاده از روغن انار روی رطوبت پوست را حفظ می‌کند و هرگونه خشکی و زبری پوست را از بین می‌برد.

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی انار، استرس اکسیداتیو را از بین می‌برد و تأثیر زیادی بر روی سلامت استخوان‌ها دارد. بر اساس یک مطالعه که روی حیوانات صورت گرفت، تمام قسمت‌های این میوه‌ی آبدار، سبب افزایش استئوبلاست (استخوان‌ساز یا سلول‌های مسئول تشکیل استخوان) و کاهش حضور استئوکلاست (استخوان‌کاه یا سلول‌های مسبب تجزیه‌ی استخوان) می‌شود. محققان نتیجه گرفتند که تمام اجزای انار در جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان‌ها مفید هستند. علاوه بر این عصاره‌ انار یا آب آن نیز تاثیر زیادی بر روی پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت (آرتروز) دارد. عصاره‌ انار به طور بالقوه در درمان «تحلیل رفتن استخوان مرتبط با این اختلالات» موثر است.

انار به افزایش عمر فیبروبلاست‌ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین برای جلوگیری از چروک و سفت کردن پوست هستند، کمک می‌کند. هنگامی ‌که فیبرهای الاستین و کلاژن تجزیه می‌شوند، پوست شل می‌شود و در نتیجه چین و چروک روی پوست پدیدار می‌شود. انار برای پوست شما بسیار مفید است. خوردن یک لیوان از آب این میوه کمک می‌کند که پوستی زیبا و بدون نقص داشته باشید.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین