« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس:
رئیس کمسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس با اشاره به اینکه هنوز جایگاه این استان در صادرات، واردات و گمرک، شناخته شده نیست، گفت: استان فارس سهم بزرگ و مهمی در تجارت بین‌الملل و استان دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، خسرو فروغان در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس، فارس را یک استان کشاورزی دانست و اظهار کرد: در حالیکه محصولات کشاورزی استان فارس، سهم بزرگی در تجارت بین‌الملل و صادرات استانی دارد ولی متأسفانه جایگاه فارس در این بخش مناسب نیست.

رئیس کمسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس، بیان کرد: در حالیکه در طول سالیان گذشته مشکلات صادرات محصولات کشاورزی از جمله میوه و تره بار را در استان فارس و کشور مطرح کردیم ولی افزود: جایگاه صادرات محصولات کشاورزی استان فارس به نسبت جایگاه تولید، پیشرفت محسوسی نداشته است.
او، عدم برنامه‌ریزی مناسب به منظور توسعه همگن این بخش‌ها را یکی از مهمترین علت‌ها برای عدم پیشرفت محسوس در بخش تجارت محصولات کشاورزی استان فارس برشمرد و گفت: در دو سال اخیر و به دلیل نوسانات ارز، بسیاری افراد غیر متخصص به اسم صادرکننده وارد حوزه صادرات میوه و تره بار شدند و آسیب‌هایی را به این بخش وارد کردند.
فروغان، مهم‌ترین آسیب‌ها به تجارت محصولات کشاورزی استان فارس را لطمه به بازارهای صادراتی تجار و بازرگانان واقعی و با سابقه در این بخش، برشمرد و اضافه کرد: از دیگر مشکلات این بخش می‌توان به عدم توجه به برندسازی، بسته‌بندی نامناسب و سایزبندی نامناسب محصولات کشاورزی و بسته‌بندی محصول، اشاره کرد.
او با تأکید بر اینکه در موضوع بسته‌بندی محصول کشاورزی استان فارس قوانین مشخصی وجود ندارد و فعالان اقتصادی با مشکلات متعدد روبه‌رو هستند، متذکر شد: در برخی کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس محصولاتی با کیفیت بسیار پایین اما با صادرات برنامه‌ریزی شده و استاندارد توانسته جای محصولات با کیفیت ما را در بازارهای صادراتی بگیرد.


فروغان، عدم وجود هلدینگ‌های صادراتی و مشارکتی را مشکلات عدیده فعالان حوزه صادرات در کشورهای حوزه خلیج فارس، دانست و اذعان داشت: موفقیت در بازارهای هدف صادراتی از جمله فرصت ویژه صادرات با کشور عضو اوراسیا، منوط به ساماندهی صادرکنندگان در چهارچوب هلدینگ و کنسرسیوم است.

او، رفع مشکلات بخش صادرات استان فارس را از جمله برنامه‌های پیش‌روی این استان برشمرد و خاطر نشان کرد: به همین منظور به دنبال احصای مشکلات و معضلات صادرات محصولات کشاورزی و ارائه راهکارهای کارشناسی، قانونی و مناسب برای ارتقای سهم صادرات استان فارس هستیم.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین