« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
"انتقاد" آری ، "آشوب" نه :
در همه جوامع و حکومت های دنیا بین انتقاد وآشوب تفاوت وجود دارد ،انتقاد امری قابل قبول و مورد احترام است اما آشوب پذیرفته نیست ، و برخورد با براندازی و آشوب در همه کشور های دنیا وجوددارد و اگر برخورد نباشد اقتدار آن جامعه و حاکمیت زیرسوال می رود....
پایگاه خبری آوای رودکوف- اسدالله ربانی مهر :در همه جوامع و کشورهای دنیا بالاخص کشورهایی که دموکراسی و مشارکت مردم در اولویت است مردم حق دارند در سرنوشت آینده و اداره جامعه خود تاثیرگذار و سهیم باشند، پیشنهاد دهند،انتقاد کنند و....


مردم به شکل های مختلف در برابر اجرای طرح ها در حوزه سیاسی،اقتصادی و فرهنگی واکنش نشان می دهند از سخنرانی و نوشتن یادداشت توسط نخبگان وانتقادرسانه ها تا کمپین های فضای مجازی  و یا حتی بعضی تجمعات ،بیانیه های صنفی و.... همه این روش ها در اکثرکشورهای دنیا دیده می شود و معمولا دولت ها سعی دارند نسبت به این درخواست ها واکنش نشان داده و در جهت اصلاح امور اقدام کنند .

اما نکته مهم و اساسی که براساس حوادث روزهای اخیر و بعد از افزایش قیمت بنزین در کشورمان شاهد بودیم این است که متاسفانه تخریب وآشوب  بر انتقاد و اعتراض پیشی گرفت و عده ای به بهانه افزایش قیمت سعی داشتند در جهت عملیاتی کردن نقشه های دشمنان حرکت کنند و صدمات و آسیب های زیادی به کشور وارد کنند .

تخریب اموال عمومی چون بیمارستان،کلانتری ،بانک،اورژانس و...با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و برای بازسازی آنها میلیاردهاتومان اعتبار نیاز است که از جیب مردم تامین میشود و باید هزینه ساخت صدها بیمارستان،آزادراه و واحد تولیدی  و خدماتی صرف بازسازی اماکنی شود که در حوادث اخیر تخریب شده اند و این ضربه بزرگی به کشور در شرایط فعلی خواهد بود.

در همه جوامع و حکومت های دنیا بین انتقاد وآشوب تفاوت وجود دارد ،انتقاد  امری قابل قبول و مورد احترام است اما آشوب پذیرفته نیست ، و برخورد با براندازی و آشوب در همه کشور های دنیا وجوددارد و اگر برخورد نباشد اقتدار آن جامعه و حاکمیت زیرسوال می رود و همین روزهای اخیر در بعضی کشورها که خودشان را مهد تمدن و دموکراسی می دانند اتفاق افتاده است و شدیدترین برخوردها در برخورد با آشوبگران  اعمال شده است .

واقعیت این است که بااسلحه گرم آدم کشتن ،سرباز زیرگرفتن،ماشین اورژانس را آتش زدن و بسیاری از اقدامات روزهای اخیر ،اعتراض و انتقادنبوده و فراتر از بحث بنزین و گرانی ها و نشانه نقشه های از پیش طراحی شده است که منتظر بهانه ای بودند تا بتوانند در جهت عملیاتی کردن نقشه های خود اقدام کنند.

به هرحال باید پذیرفت در هر جامعه ای باید حق انتقاد را به رسمیت شناخت اما اجازه نداد انتقاد و آشوب با هم پیوند بخورد که این موضوع از یکطرف باعث آشوب و تخریب و ازطرفی باعث گم شدن و به حاشیه رفتن درخواست ها و مطالبات عمومی مردم می شود و  باید در هر شرایطی اجازه نداد که انتقاد و آشوب با هم یکی شود و این حوادث اخیر باید تجربه ای شود که دیگر چنین حوادثی تکرار نشود .

اسداله ربانی مهر/کارشناس ارشد مدیریت بین الملل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: