« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
عراق
در پی حمله گروهی آشوبگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضین خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در پی حمله گروهی آشوبگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضین خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.


بغداد بیانیه داد، ایران، اعتراض کرد

وزارت امور خارجه عراق همچنین حمله به کنسولگری ایران در شهر مقدس نجف را قویا محکوم کرده است و آن را خلاف واقعیت اعتراضاتی خوانده که در برخی شهرهای عراق جریان دارد.

این وزارتخانه همچنان بر حق مردم عراق برای انجام اعتراضات به‌عنوان حقی تضمین‌شده تاکید کرده است.

اعتراض ایران به حوادثِ کنسولگری ایران در نجف

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.

سیدعباس موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.

گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. العربیه در عراق ممنوع‌الفعالیت است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در جریان این حمله 47 نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند. از میزان آسیب‌های وارد شده به ساختمان کنسولگری خبری رسمی در دست نیست اما بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، هیات دیپلماتیک ایران پیش از حمله مهاجمین از محل خارج شده بودند.

بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزین به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموما گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند./برترین ها

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین