« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
سرویس گیاهان دارویی"آوای رودکوف"
این گیاه در رفع بی‌نظمی حرکات قلب اثر سریع دارد. تقویت قلب، رفع تپش قلب، تب‌بُر، رفع اختلالات کبدی، صفرا‌بُر و کاهش اضافه وزن از دیگر خواص این گیاه ارزشمند است.
پایگاه خبری آوای رودکوف- امیر مسعود طایفه سلطانخانی:شربتی که از برگ‌های سبز تازه فراسیون سفید و شکر تهیه شده در بیشتر موارد تنها دارو برای درمان سرفه و خِس‌خِس ریه‌هاست.

برگ و سرشاخه‌های گلدار قسمت‌های مورد استفاده این گیاه دارویی هستند.

قسمت‌های دارویی بویی قوی و نسبتا مطبوع دارند ولی پس از خشک شدن بی‌بو می‌شوند و طعم آنها تند، تلخ و با احساس گرما همراه است.

فراسیون یک جزئی از داروهای گیاهی و شربت هایی است که برای درمان طبیعی سرفه استفاده می شوند. دلیل محکمی وجود دارد که چرا این داروی گیاهی در داروهای طبیعی سرفه استفاده می شود. این گیاه حاوی ترکیباتی است که دیتریپن نامیده می شود. عرق فراسیون می تواند به افراد مبتلا به سرفه کمک کند تا از خلط های کثیف و زننده که راه هوایی را مسدود می کنند، خلاص شوند.

تحقیقات نشان داده اند که عرق فراسیون هر دوی خواص ضد اسپاسم و ضد درد را داراست. این دو خاصیت دلایلی هستند که این گیاه را به یک تسکین دهنده قوی سرفه تبدیل کرده اند.جوشانده داغ از برگ‌های آن عمل تعریق را تحریک می‌کند و چای گیاه که با عسل شیرین شده باشد، درمان سنتی سرماخوردگی‌های تب‌دار است.

این گیاه دارویی در ایستگاه تحقیقاتی ملکان کشت شده و سازگاری بالایی نشان داد به طوری که 100 درصد گیرایی و استقرار داشت.


مصرف روزانه 4/5 گرم از گیاه خشک (یا مقادیر معادل) توصیه شده است. مصرف این گیاه معمولاً‌ بصورت چای است، اما ممکن است به اشکال دیگر در داروهای گوارشی و خلط آور وجود داشته باشد.

فراسیون در استعمال خارجی، اثر التیام دهنده و ضدعفونی‌کننده دارد و از آن برای مداوای زخم‌های چرکین استفاده می‌شود.

عرق فراسیون طبع گرم و خشک در بعضی مواقع معتدل نیز دارد. فراسیون ترشحات مختلف بدن بخصوص ترشحات بلغمی را از بدن بیرون می‌ریزد و نیز در زنان غیر حامله یا شیرده نقش موثر و سفیدی در پاکسازی محیط زنانگی و تنظیم عادت ماهیانه آنان دارد و شاید بتوان گفت که فراسیون یک تنظیم کننده هورمون‌های زنانگی است.

عرق فراسیون خواص ویژه آنتی بیوتیک و ضد میکروبی دارد که آن را به یک مقوی ایمنی تبدیل کرده است. با محافظت از دستگاه ایمنی از عوامل خارجی و بیماری زا، عرق فراسیون می تواند استرس را از روی سیستم ایمنی کاهش داده و آن را آماده موارد مهم تری از سلامت کنند. عرق فراسیون معمولا در شیرینی ها، دهان شویه ها و خمیر دندان ها به علل مختلفی استفاده می شود.

این گیاه می‌تواند کمک موثری در رفع بیماری‌های مربوط به برونش و عوارض ریوی ناشی از گریپ بنماید. همچنین باعث رقیق‌شدن و ضد عفونی‌شدن ترشحات برونش‌ها و سهولت دفع آنها از ریه می‌شود. با انجام این عمل سرفه بیمار نیز آرام و قطع می‌شود.


قسمت‌های این گیاه و همچنین شیره تازه آن به مصارف درمانی می‌رسند.

این گیاه در رفع بی‌نظمی حرکات قلب اثر سریع دارد. تقویت قلب، رفع تپش قلب، تب‌بُر، رفع اختلالات کبدی، صفرا‌بُر و کاهش اضافه وزن از دیگر خواص این گیاه ارزشمند است.

عرق فراسیون با کاهش سطح قندخون در ارتباط است. همچنین این گیاه به متعادل سازی سطح قند خون کمک می کند که برای افراد مبتلا به دیابت که به نوسانات قند خون دارند، موثر است.

خوردن آن برای کلیه و مثانه مضر است، در اثر مصرف دوز بالا رحم تحریک می‌شود و بهتر است مادران باردار و شیرده از مصرف آن پرهیز کنند، به علت اینکه ایجاد بی نظمی در ضربان قلب می‌کند، اشخاصی که دارای ناراحتی قلبی هستند، باید از خوردن آن دوری کنند، اسراف در خوردن آن ممکن است منجر به وجود خون در ادرار شود.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: