« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
رئیس جهاد کشاورزی لارستان، خبر داد:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان لارستان از برداشت بیش از 17 هزار تن لیمو ترش از باغات این شهرستان، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، قاسمی، اظهار کرد: برداشت محصول لیمو ترش در آبان‌ماه به پایان رسید .

معاونت سازمان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، بیان کرد: از مهمترین دلایل تأخیر در اتمام زمان برداشت محصول لیمو ترش این شهرستان می‌توان به رخدادهای جوی در فصل بهار، اشاره کرد.

او، تصریح کرد: سطح باغات لیمو ترش شهرستان لارستان، ۱۰۸۰ هکتار است.

قاسمی، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود امسال، میزان ۱۷ هزار و ۵۵۰ تن محصول از سطوح بارور باغات مذکور روانه میادین میوه و تره بار و کارخانجات فرآوری شود .

به گفته فرزاد قاسمی معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، وجود پنج کارگاه فعال سورتینگ مرکبات، کار درجه‌بندی و بسته‌بندی محصول را انجام می دهند.

او، یادآور شد: با توجه به اینکه عمده باغات لیمو ترش شهرستان لارستان در بخش جویم و مرکزی وجود دارد، احداث سردخانه و کارخانجات فرآوری مرکبات از پتانسیل‌های سرمایه گذاری این مناطق است.

این مسئول شهرستان لارستان در بخش کشاورزی و دام در ادامه از خونگیری از ۷۴ رأس اسب در شهرستان لارستان به منظور پایش سرمی بیماری مشمشه، خبر داد و گفت: این تست در سال دو بار و به صورت مستمر در حال انجام است.

او با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی در شهرستان لارستان از بیماری مشمشه، گزارش نشده است، تصریح کرد: مشمشه یک بیماری باکتریایی مشترک بین انسان و تک سمیان بوده و میتواند برای انسان خطراتی را در پی داشته باشد.

قاسمی از تحت پوشش قرار داشتن 80 رأس اسب شهرستان لارستان در این طرح خبر داد و گفت: در لارستان دو باشگاه سوارکاری و هفت پانسیون نگهداری اسب وجود دارد که در آنها بیش از ۲۰۰ راس اسب نگهداری می شود.

در ادامه سروش اسدی، گفت: ۵۸۴ راس گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین در لارستان واکسیناسیون شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان لارستان، افزود: بیماری لمپی‌اسکین یک بیماری ویروسی در گاو و گوساله است که سبب بروز علائمی، چون تب، کم‌اشتهایی، تاول‌های پوستی به همراه ورم دست و پا و لنگش می‌شود.

او، عامل انتقال این بیماری ویروسی را برخی حشرات پروازی نظیر پشه‌ها و مگس‌های خونخوار برشمرد و اضافه کرد: سمپاشی جایگاه‌های نگهداری دام‌ها در کنار مایه‌کوبی، نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار این بیماری دارد.

به گفته اسدی، این بیماری به انسان سرایت نمی‌کند، اما در دامپروری خسارات اقتصادی بالایی را سبب می‌شود.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین