« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۹
عراق
با ادامه پراکنده اعتراضات خیابانی بعضا خشونت بار و بحران سیاسی در عراق، مقتدا صدر رهبر جریان صدر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را تهدید کرد از طریق ائتلاف با فراکسیون الفتح به رهبری هادی العامری، وی را استیضاح و از این سمت برکنار خواهد کرد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ با ادامه پراکنده اعتراضات خیابانی بعضا خشونت بار و بحران سیاسی در عراق، سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را تهدید کرد از طریق ائتلاف با فراکسیون الفتح به رهبری هادی العامری، وی را استیضاح و از این سمت برکنار خواهد کرد.

صدر که رهبر معنوی ائتلاف سائرون با ۵۴ کرسی (از ۳۲۸ کرسی) در پارلمان است، عصر سه شنبه در واکنش به درخواستش برای برگزاری انتخابات زودهنگام و  پاسخ عبدالمهدی به وی که گفته بود، برگزاری انتخابات زودهنگام جزو اختیارات وی نیست و باید با درخواست رییس جمهوری و تصویب پارلمان چنین تصمیمی گرفته شود، گفت: "در پاسخ به برادرم عادل عبدالمهدی باید بگویم پیشنهاد انتخابات زودهنگام برای حفظ احترام کرامت شما بود اما اکنون که نمی پذیری، از بردار هادی العامری (ائتلاف الفتح) می خواهم برای سلب رای اعتماد فوری از شما همکاری کند".

وی در ادامه به پیشنهاد همکاری سائرون و الفتح برای تغییر ترکیب کمیسیون انتخابات و قانون مربوط به آن و توافق بر سر اصلاحات ریشه ای از جمله تغییر بندهایی از قانون اساسی جهت ارائه به پارلمان اشاره کرد.

صدر تهدید کرد که اگر پارلمان این پیشنهادات را تصویب نکند، آنگاه ملت حرف خود را خواهد زد.

وی این پیام را با هشتگ #ارحل (برو) به پایان رسانده است.

ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری هنوز واکنشی به این سخنان نداشته است.

درهمین حال امروز پارلمان عراق بخش هایی دیگری از برنامه اصلاحات ریشه ای ابتکار مشترک دولت و نمایندگان پارلمان را تصویب کرد که مورد استقبال شخصیت های سیاسی و احزاب و از جمله سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی قرار گرفت اما صدر می گوید که تنها خواسته اش برکناری عبدالمهدی و برگزاری انتخاباتی بدون احزاب حاضر بجز حزبی که ملت بگوید و زیر نظر سازمان ملل است.

دولت عادل عبدالمهدی مهرماه 97 پس از مدت ها کشمکش سرانجام با توافق جریان سائرون، الفتح و چند ائتلاف دیگر تشکیل شد اما صدر چند ماه بعد با اعلام ضعف عملکرد دولت و ضرورت مبارزه با فساد، وارد جبهه اپوزیسیون شد./ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: