« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۵
اجتماعی
این روزها بر سردر اکثر فروشگاه ها و مغازه های استان اسامی نوشته شده که از واژه های خارجی و مخصوصا انگلیسی گرفته شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از صبح زاگرس این روزها بر سردر اکثر فروشگاه ها و مغازه های استان اسامی نوشته شده که از واژه های خارجی و مخصوصا انگلیسی گرفته شده است.

 در فرهنگ ما لهجه لری از اصالت بسیار زیادی یرخوردار است و روا نیست که به جای استفاده از کلمات و اسامی لری و فارسی از اسامی استفاده شود که نه ریشه آن ها، نه ترجمه و نه فلسفه آن ها مشخص نیست و با فرهنگ و آداب و رسوم ما سنخیتی ندارند.

 شاید از دید بسیاری از انسان ها نقد اسامی این فروشگاه ها اهمیت چندانی نداشته باشد اما همه بر این باوریم که اسم هر شخص و هر چیزی معرف وجودی آن است و با آن اسم شناخته می شوند.

 ورود فرهنگ غربی از اسامی شروع می شود و در ادامه آداب و روم زندگی ما را احاطه خواهد کرد. کافه ها نیز یکی از رسوم غربی هستند که به این سبک امروزی در شهرها و بین جوانان جا افتاده و اکثر جوانان روزانه یک بار را به کافه ها سر می زنند.

 در واقع وجود کافه ها به خودی خود ایرادی ندارد اما آن چیزی که باعث تخریب فرهنگ عمومی میشود اتفاقاتی است که در کافه ها رخ می دهد.برخی از اتفاقاتی که در کافه ها رخ می دهد را حتی در بسیاری از فیلم های سینمایی نمیبینیم.

 این ها تنها مواردی کوچکس از ورود فرهنگ و سبک زندگی غربی به استان و شهرستان های ما هستند و مواردی بسیاری از این فرهنگ در شهرهای مختلف وجود دارد که زنگ خطر را برای مسئولین فرهنگی استان سال هاست که به صدا درآورده است اما گوش شنوایی وجود ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین