« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران:
مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ۳۵۰۰ شغل جدید با تکثیر ماهی زینتی، ایجاد می‌شود، گفت: 1600 واحد تولید کننده ماهیان زینتی در کشور وجود دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، مهدی شکوری، با اعلام اینکه در اثر فعالیت 1600 واحد تولیدکننده ماهی زینتی 3500 شغل جدید در کشور ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این در حالیست که از تعداد 1600 واحد تولیدی ماهیان زینتی، 30 درصد واحد های خرد هستند و می‌توانند به‌عنوان مشاغل خانگی محسوب شوند.

مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران، بیان کرد: در حالیکه مقیاس تولید این واحدها کوچک است و در سال کمتر از 50 هزار قطعه تولید دارند؛ برخی از این واحد‌ها نیز تکثیری انجام نمیدهند.

او از وجود 300 واحد پرورش‌دهنده بزرگ ماهیان زینتی در کشور خبر داد و با بیان اینکه این واحدها می‌توانند در سال بیش از یک میلیون تا چند ده میلیون قطعه ماهی زینتی تولید کنند ، یادآور شد: این واحدهای مورد نظرمان، 20 درصد فعالان این بخش را تشکیل میدهند و مابقی تولید کنندگان متوسط ماهیان زینتی هستند.

شکوری، تصریح کرد: شرکت های کوچک، بزرگ و متوسط هر کدام الگوی اقتصادی خاص خود را دارد و این در حالیست که شرکت‌های بزرگی هم داریم که زنجیره تولید ماهیان زینتی را در کشور کامل کرده‌اند .

این مقام مسئول کشوری با بیان اینکه بازار داخلی محدودیتهایی برای خرید دارد، از لزوم نگاه به بیرون برای توسعه فعالیت در این صنعت خبر داد و خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته میزان صادرات ماهیان زینتی در سال 2.2 تا 2.5 میلیون دلار در سال بوده است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: