« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
گیاهان دارویی
سنجد یک میوه منحصر به فرد برای پاکسازی روده و معده از سموم مختلف است.
پایگاه خبری آوای رودکوف-امیرمسعودطایفه سلطانخانی:میوه سنجد حاوی پروتئین، فیبر، انواع آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌های (آ)، (ث)، (ای)، (ب1)، (ب2)، (ب6)، بتاکاروتن و مواد معدنی مختلف است

این میوه کوچک دارای میزان ویتامین (ث) بیشتر از یک عدد پرتقال متوسط است، همچنین حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، ۶ و ۹ است و می‌تواند مانند مصرف ماهی نیاز بدن به تأمین روغن های ضروری را تامین کند و مانع از بروز التهاب و انواع بیماری شود.

ارزش غذایی سنجد با توجه به پوست قهوه ایی رنگ, محتوای آردی شکل و هسته چوبی و سفت آن بررسی شده است که شواهد نشان داده است قسمت آردی شکل و هسته چوبی آن دارای ارزش غذایی فراوانی است.

قسمت آردی شکل سنجد دارای دو نوع قند گلوکز و فروکتوز و شامل ۷ نوع چربی اشباع شده و اشباع نشده است.

به علاوه هسته چوبی شکل سنجد دارای ۱۷ نوع اسید آمینه و مقداری پروتئین است.


سنجد دارای ترکیباتی مانند فیتکمیکال‌ها است که یک آنتی‌اکسیدان مناسب محسوب می شود که برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

جوشاندن گل سنجد برای بیماری های مختلف نظیر بیماری فلج و کزاز بسیار موثر است و همچنین زخم های ریوی را از بین می برد.

سنجد به دلیل داشتن ویتامین سی فراوان با کمبود این ویتامین در بدن مقابله می کند،خوردن سنجد برای درمان عفونت ها لازم است.

روغن پالپ سنجد در برابر زخم های معده بسیار موثر است، همچنین روغن سنجد باعث ترمیم غشای معده شده و زخم معده را درمان می کند.

سنجد دارای مقادیر زیادی از کلسیم است که برای افرادی که دارای پوکی استخوان هستند بسیار موثر است و باعث تقویت استخوان ها می شود.

مصرف سنجد به صورت خوراکی میزان لخته شدن سلول های سفید خون را کاهش داده و خطر بیماری های قلبی را دور می کند.

عصاره موجود در سنجد از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و آن ها را به راحتی متوقف می کند، این عصاره تاثیر آنتی بیوتیکی از خود نشان می دهد.

اسید های موجود در روغن سنجد از خشکی چشم ناشی از استرس جلوگیری کرده و ترشح اشک ها را افزایش می دهد.

سنجد را دارای ویتامین کا می دانند که برای انعقاد خون و کم کردن خونریزی موثر است وکسانی که مشکلات انعقاد خون دارند از این میوه استفاده کنند.


مصرف سنجد به صورت خوراکی میزان لخته شدن سلول های سفید خون را کاهش داده و خطر بیماری های قلبی را دور می کند.

سنجد از فیبر بالایی برخوردار است، به همین دلیل مصرف آن باعث احساس سیری در فرد شده و از اینرو برای کسانی که رژیم لاغری دارند و به دنبال کاهش وزن هستند، میوه ای مفید است.

مصرف سنجد به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین C می تواند برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی آن، تقویت و افزایش رشد موها مورد استفاده قرار گیرد. این میوه کوچک و پرفایده از پیر شدن پوست و تولید رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و به این ترتیب افرادی که خواهان داشتن پوستی جوان و زیبا هستند، می توانند از آن استفاده کنند. همچنین برای تقویت موی سر و افزایش رشد موها، می توان از جوشانده برگ درخت سنجد در روغن زیتون و ماساژ آن به پوست سر استفاده کرد.

سنجد در بهبود اسهال بسیار موثر است ولی در عین حال مصرف زیاد آن باعث یبوست میشود. به همین جهت، نحوه استفاده از سنجد بسیار مهم است و افراد میانسال و پیر برای جلوگیری از ییوست باید آن را به همراه شیر مصرف کنند. برای این منظور تعدادی سنجد تازه را بهمراه پوست، گوشت و هسته آن بوسیله آسیاب برقی بصورت پودر در آورده و یک تا سه قاشق غذا خوری از پودر را داخل یک لیوان شیر تازه ریخته و با یک قاشق غذا خوری عسل آنرا شیرین نموده و به عنوان یک وعده غذایی یا یک میان وعده میل نمایید.

صفحه"گیاهان دارویی"پایگاه خبری آوای رودکوف را اینجا دنبال کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: