« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
رئیس انجمن گیاهان دارویی و معطر کرمان:
رئیس انجمن گیاهان داروئی استان کرمان، گفت: اسانس گیاه ترخون گلباف کرمان مورد تایید یک شرکت انگلیسی قرار گرفته و امیدواریم زمینه صادرات آن هر چه سریعتر فراهم شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، علی مصطفوی، اظهار کرد: آزمایش‌های متعدد برای دریافت اسانس از ترخون خشک و تازه تولید شده در گلباف و شیراز، انجام شد.

رئیس انجمن گیاهان داروئی و معطر استان کرمان، بیان کرد: این اسانس به چند شرکت معتبر خارجی ارسال شد که در ابتدا قابل قبول نبود اما پس از یک سال تلاش مورد تایید شرکت انگلیسی قرار گرفت.

او، ادامه داد: برای صادرات اسانس ترخون به این نتیجه رسیدیم که اگر ترخون تازه حدود پنج ساعت در فضای باز باشد و رطوبت آن کاهش یابد، می‌توان از آن اسانس خوب و مرغوب مورد تایید مشتریان خارجی دریافت کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، تصریح کرد: در حال حاضر برای صادرات این محصول به انگلستان، در رقابت با سایر رقبا هستیم و تا تحقق این مهم، دست از تلاش برنمی‌داریم.

مصطفوی، در پاسخ به اینکه آیا امکان تولید انبوه این گیاه در کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای فروش هر محصول ابتدا باید بازار آن وجود داشته باشد که اگر بتوانیم به بازارهای جهانی راه یابیم، اقلیم مناسب برای تولید انبوه این گیاه در استان وجود دارد.

او به ظرفیت بالای استان کرمان در تولید گیاهان دارویی و معطر اشاره کرد و با بیان اینکه نقشه راه گیاهان دارویی استان کرمان تدوین شده است، اذعان داشت: در این نقشه انجام فرآیندهای مختلف بر روی ۱۴ گیاه با صرفه اقتصادی را پیشنهاد داده‌ایم.

رئیس انجمن گیاهان دارویی و معطر استان کرمان، خاطر نشان کرد: گروه‌های تخصصی در زمینه‌های تولید، فرآوری و خدمات فنی، بازرگانی داخلی و خارجی، کشاورزی، داشت، برداشت و اقیلم، خواص درمانی و رایحه‌ای برای پیشبرد اهداف این انجمن ، تشکیل شده است.

به گفته او،گلباف، مرکز تولید گیاه ترخون در استان کرمان است که ۵۰ هکتار از اراضی این منطقه زیرکشت این محصول قرار دارد.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: