« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
وحید حاج سعیدی
هر چند به نظر می رسد این سناریوی یارانه حالا حالا ها وبال گردن دولت ها باشد و به قولی« گر براندازد فلک بنیاد این یارانه » با این وجود در خبر ها خواندیم که یارانه 200 هزار نفر که درآمد میلیاردی دارند، از پائیز امسال حذف شد!!
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:
از وزارت اقتصاد، عزیزان بانک مرکزی و اعضای محترم کمیسیون اقتصادی مجلس پنهان نیست از شما چه پنهان این یارانه ای که نزدیک به هشتاد میلیون نفر از مزایای آن بهره مند هستند و به قولی «گشته یارانه به عالم در هزاران خاندان» قرار بود به صورت هدفمند در قبال افزایش بهای حامل های انرژی به دهک های پائین جامعه پرداخت شود و به مرور هم به مبلغ آن افزوده شود! اما از آنجایی که بنی آدم اعضای یکدیگرند و در مرام ما شهرام بابک ببخشید شهرام بهرام فرقی ندارند، عجالتاً همه ایرانی ها به علاوه ایرانی های مقیم خارج از کشور و حتی برخی اموات زیر خاک هم از مزایای آن بهره مند هستند و با وجود اینکه ارزش ریالی آن در مقایسه با دلار تقریباً معادل یک نصفه بطری دوغ هشت گیاه عالیس است، کمتر کسی حاضر به انصراف از دریافت آن است!

هر چند به نظر می رسد این سناریوی یارانه حالا حالا ها وبال گردن دولت ها باشد و به قولی« گر براندازد فلک بنیاد این یارانه » با این وجود در خبر ها خواندیم که یارانه 200 هزار نفر که درآمد میلیاردی دارند، از پائیز امسال حذف شد. البته دکتر جامساز ( که خودمان هم نمی دانیم چکاره است؟!) در روزنامه شرق فرمودند: حذف یارانه ثروتمندان خللی در زندگی شان ایجاد نمی کند! ظاهراً آقای دکتر در ایران زندگی نمی کنند چون حذف یارانه در زندگی ما هم خللی ایجاد نمی کند! (توضیح مترجم)

اما بحث اصلی ما در خصوص نحوه استفاده از مبلغ یارانه این 200 هزار نفر است که قطعاً ادارات و نهادهای متعددی برای ان کیسه دوخته اند. تا جایی که یکی از جراید به استفاده از این مبلغ جهت پرداخت حقوق معوقه کارگران هپکو اشاره کرده بود! حقیقت امر خدا هیچ دکتر و فوتبالیستی را پیش زن و بچه اش شرمنده نکند! کسانی که از شاباش این مبلغ بین کارگران هپکو سخن می رانند هیچ خبر دارند که بعد از اجرای نصفه و نیمه طرح تحول در سلامت چه قدر از کارانه ها و دریافتی های چند ده میلیونی پزشکان حذف شده است؟! دوستان آیا خبر دارند که فوتبالیستی سالی صد میلیون فقط هزینه پوشاک خودش است، امسال فقط 8 میلیارد قرارداد بسته که هنوز هم مشخص نیست، یک میلیارد آخرش وصول شود یا نه؟!  

بهتر نیست به جای بذل و بخشش این پول، زمینه را برای اختلاس دختر مظلوم وزیر فراهم کنیم تا مجبور نباشد از درد بیکاری با دلار آزاد، دارو وارد کشور کرده و احتکار کند، در اسپانیا شرکت تاسیس کند و دست آخر هم با چادر مشکی وارداتی در دادگاه حاضر شود و به جرم اخلال در بازار دارو محاکمه شود؟!

علی ای حال از آنجایی بر اساس افاضات فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در جمع جامعه مهندسین میزان درآمد سرانه کشور 17 هزار و 700 دلار شده است پیشنهاد می شود دولت این دندان لق یارانه ها را یک جا بکند و مبلغ حاصله را در جلوگیری از ورود پول های کثیف به انتخابات، امتزاج فضولات با غلات مردم، جنگل خواری، بیابان خواری، دریاخواری، اخلال در بازار دارو و قطعات خودرو، گران فروشی و .... هزینه کند و با رویکرد «اختلاس به نوبت» سر مفسدان اقتصادی با همین چندر غاز یارانه انصرافی گرم کند!  باور کنید این طوری شاید مفسدان اقتصادی دست از سر مردم برداشتند و خلق الله یک نفس راحت بکشند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: