« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کهگیلویه و بویراحمد
یکی از مهمترین زیرساخت‌های هر منطقه ای برای رسیدن به توسعه و جذب سرمایه گذاری وجود یک فرودگاه مجهز و ایمن است که این امر در استان کهگیلویه و بویراحمد با چالش هایی مواجه شده است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد از روزهای قبل آماده سفر پنجشنبه، چهارم مهر ماه ۹۸ رضا اردکانیان، وزیر نیرو به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه های آب و برق شده بود و قرار بود این سفر با پرواز "تهران- اهواز" انجام و با بالگرد از اهواز به شهر لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شود اما این سفر به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی شهر اهواز لغو شد.

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه های سفر خرداد ماه سال ۷۳رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در طول این سال‌ها فرودگاه یاسوج مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت تا توانست به برخی تجهیزات مورد نیاز مجهز شود و موانع پروازی را از سد راه خود بردارد.

۲۹ بهمن ماه سال ۹۶ هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و پروازهای این فرودگاه تعطیل شد.

در حالی که انتظار می رفت فرودگاه یاسوج پس از این سانحه برای ماه‌ها و شاید سال‌ها تعطیل شود با پیگیری مسئولان پس از ۷۷ روز از سانحه، پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد.

شرکت هواپیمایی آتا پروازهایی از یاسوج به تهران و بالعکس در این فرودگاه برقرار کرد اما پس از چند روز پروازها به دلایلی از جمله تاثیر روانی سانحه سقوط هواپیما و آنچه شرکت آتا مشکلات حقوقی نامید تعطیل شد و شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه یاسوج رفت.

بعداز رفتن آتا و پس از کش و قوس های فراوان و بیش از ۱۱ماه وقفه در پروازهای فرودگاه یاسوج با رایزنی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی مسئولان اجرایی ۲۱ دی ماه ۹۷ نخستین پرواز رسمی شرکت هواپیمایی ماهان در این فرودگاه انجام شد.

شرکت ماهان هم اکنون در هفته دو پرواز به فرودگاه یاسوج دارد که بعلت کم بودن پروازها موجب نارضایتی مردم شده است. مسئولان در اولین روز پرواز هواپیمای ماهان از پیگیری برای فعالیت شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه یاسوج خبر داد، اما این وعده نیز به سرانجام نرسید.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه،کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران -یاسوج و برعکس ندارد .افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج نیاز به فعالیت بیشتر مسئولان استانی و کشوری، مردم استان به عنوان یک مطالبه عمومی دارد.

بنابراین مسئولان و نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد باید تمام تلاش خود را برای افزایش پروازها و از سرگیری بیش از پیش فعالیت فرودگاه یاسوج به کار گیرند و استان را از این بلاتکلیفی خارج کنند که متاسفانه با وجود گفته های مسئولان استانی مبنی بر پیگیری همچنان این داستان ادامه دارد.

چگونه می توان انتظار داشت فرودگاه یاسوج فعال شود وقتی که مدیران، نمایندگان و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خود برای سفر به تهران از فرودگاه شیراز یا اهواز سفر های خود را انجام می دهند.

بعضا مسئولان عالی رتبه و وزرای کشور نیز برای سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز و یا استان‌های جنوبی با چند ساعت تاخیر وارد استان می شوند که این امر شائبه هایی در اذهان عمومی فراهم آورده است.

«علی محسنیان»، مدیر فرودگاه یاسوج گفت: پروازهای فرودگاه یاسوج همچنان برقرار است و در هفته دو روز(دوشنبه، و جمعه) از سمت تهران و بلعکس پرواز دارد.

وی افزود: پیگیر افزایش پروزاهای فرودگاه یاسوج هستیم و با حضور استاندار دو جلسه در این خصوص در تهران با شرکت های هواپیمایی داشتیم.

وی اظهارکرد: استقبال از پروازهای یاسوج خوب است اما بیشتر دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها خود را از فرودگاه یاسوج انجام نمی دهند و متاسفانه از طریق فرودگاه شیراز سفر می کنند البته زمان سفر برخی ها با پروازهای یاسوج یکی نیست که مجبورند از شیراز استفاده کنند.

محسنیان در این خصوص که چرا پرواز وزیر نیرو از طریق اهواز انجام شد، اظهارکرد: سفر وزیر نیرو از تهران به مقصد اهواز بود تا با هلی‌کوپتر به سمت شهر لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند.

مدیر فرودگاه یاسوج بیان کرد: فرودگاه یاسوج آماده نشستن پرواز وزیر نیرو بود اما به ما اطلاع ندادند./ ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: