« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
جهان
"عمران‌خان" نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی هشدار داد: جنگ راه حال هیچ مشکلی نیست و هرگونه رویارویی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه هرگز در راستای منافع جهان نخواهد بود.
به گزارش برنا، عمران‌خان که هم اکنون در نیویورک بسر می‌برد و قرار است که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند، روز پنجشنبه به وقت محلی در برنامه زنده "ام‌.اس‌.ان‌.بی‌.سی" درخصوص تحولات منطقه، پیشنهاد ترامپ برای میانجیگری درباره کشمیر، اوضاع افغانستان، روابط با آمریکا و تحولات مربوط به ایران سخن گفت.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر خود با سران جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس سازمان ملل، گفت: ایران و افغانستان کشورهای همسایه ما هستند و پایداری صلح و ثبات در این کشورها برای مهم است.

نخست وزیر پاکستان افزود: من با ترامپ صحبت کردم، با طرف ایرانی نیز گفت‌وگو کردیم. رییس جمهوری آمریکا چنین نظری داشت که من قادر به پیشبرد ابتکار میانجیگری بین تهران-واشنگتن و همچنین صحبت درباره توافق هسته‌ای هستم.

وی اضافه کرد: وضعیت فعلی بسیار دشوار است در عین حال ما به صراحت با هرگونه درگیری و جنگ مخالفیم و معتقدیم که با جنگ مشکلی حل نمی‌شود.

عمران‌خان تاکید کرد: این به نفع جامعه جهانی است که هیچ رویارویی با ایران صورت نگیرد در غیر این صورت کشورهایی مثل ما و آنانی که در حال توسعه هستند به شدت متحمل پیامدهای سنگین این بحران شده به ویژه اینکه قیمت نفت در جهان افزایش یافته و کشورها در معرض این مسائل به ویژه آشفتگی در تنظیم بودجه خود قرار خواهند گرفت.

وی افزود: رویارویی با ایران پیامدهای ناخواسته‌ای را به دنبال خواهد داشت بنابراین تاجایی که ممکن است باید از بروز جنگ جلوگیری کنیم.

عمران‌خان هشدار داد: جنگ با ایران بسیار پیچیده خواهد بود و هیچ کس قادر به پیش بینی تبعات و ابعاد آن نیز نخواهد بود.

نخست وزیر پاکستان سه شنبه گذشته در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک اعلام‌کرد: رییس جمهوری آمریکا از من‌ خواست تا موضوع تنش زدایی در منطقه را در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح کنم.

وی اظهار کرد: همچنین قبل از عزیمت به نیویورک، سفر رسمی به عربستان انجام داده و با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیداری داشتم که بن سلمان نیز از من خواست درباره رویدادهای اخیر در خلیج فارس و تنش‌زدایی میان تهران و ریاض، با حسن روحانی رییس جمهوری ایران صحبت کنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین