« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
با حضور ۱۲ تشکل سیاسی
 پایگاه خبری آوای رودکوف:ائتلافی تحت عنوان «جبهه سوم» روز سه شنبه با حضور ۱۲ تشکل سیاسی با محوریت سردار احمد خورشیدی در تهران اعلام موجودیت کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، جبهه سوم که خود را برای انتخابات دوم اسفندماه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آماده می کند مدعی است که هدفش شکستن ساختار قدیمی و دوقطبی (اصولگرا و اصلاح طلب) است. در این چارچوب در نشستی که برای اعلام موجودیت این تشکل برگزار شد «احمد خورشیدی» رئیس هیأت موسس جبهه سوم با بیان اینکه ما انقلابی هستیم و به جریاناتی چون اصولگرایی و اصلاح طلبی کاری نداریم، تاکید کرد: خط ما خط ولایت است.  
وی افزود: دشمنان با روش هایی چون ائتلاف های منطقه ای، جنگ کلاسیک، نفوذ و کودتا همیشه مترصد براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند. ما آمده ایم که این راه ها را برای آنها مسدود کنیم.
خورشیدی با بیان اینکه ریشه دشمنی آمریکا با ملت ایران در خود آمریکاست، خاطرنشان کرد: نخستین مشکل آنها با ما برسر نفت است؛ آنها خریدارند و ما فروشنده، لذا منافع خریدار و فروشنده همیشه با هم در تضاد است. دومین دلیل دشمنی با اسرائیل است؛ آنها یک رژیم جعلی در دل منطقه کاشته اند که منافعشان را تامین کند و چون ایران مانع بزرگ آنهاست، دشمنی می کنند.
عضو هیات موسس جبهه سوم یادآور شد: سومین مشکل آنها بحث الگوپذیری و الهام بخشی انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی برای محافظت از خود سپاه پاسداران را تشکیل داد و این ایده را به سایر نقاط صادر کرده است، آنها از این الهام بخشی و الگوسازی می ترسند. چهارمین دلیل دشمنی آنها با ما ترس از پیشرفت ایران است.
وی ادامه داد: وقتی مشاهده می کنند ایران به عنوان قدرت منطقه ای بر همه امور منطقه اشراف دارد، از روزی می ترسند که محصولات و تولیدات ایران بازارهای آنها را در منطقه تصاحب کنند.

نیازمند پوست اندازی هستیم

خورشیدی گفت: مشکل ما این است که از مطالبات مردم عقب هستیم. اصلاح طلبان متناسب با ذائقه مردم رفتار خود را تغییر می دهند و همیشه حاکم هستند ولی ما از این هنر بی بهره ایم، اگر با همین فرمان پیش برویم تا ابد حاکم نخوهیم شد.
وی افزود: پوست اندازی هم نمی کنیم و همیشه افراد مشخصی در مناصب حضور دارند، اگر به لیست نمایندگان ما در مجالس هفتم تا نهم نگاه کنید متوجه می شوید که در طول ۱۲ سال هیچ تغییری در افراد ایجاد نشده است و این مشکل خود ما است نه رقبا. ما باید همیشه در حال پوست اندازی باشیم و جوانان را وارد عرصه کنیم.
این فعال سیاسی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی خط سوم هیچ ارتباطی به اصولگرایان ندارد، اظهار کرد: روی برخی اصولگرایان حساب باز نکنید چون آنها اصولگرا هم نیستند، بلکه کسانی هستند که در سال ۸۸ جا زدند و مواضع دو پهلو اتخاذ می کردند.

مقابله و سازش نمی کنیم

خورشیدی گفت: ما انقلابی هستیم و با هیچ گروهی مقابله نمی کنیم ولی با آنها سازش هم نمی کنیم. به اصلاح طلب و اصولگرا اعتقاد نداریم بلکه معتقد به دو جریان هستیم، جبهه ارزشی-انقلابی و جریان غیر انقلابی. از نظر جبهه سوم "هر خوبی خوب است حتی اگر رقیب باشد و هر بدی بد است حتی اگر دوست باشد. "
وی با اشاره به اینکه باید مجلس و دولت را به صورت قرارگاهی اداره کنیم، افزود: جبهه سوم منتظر خارجی ها نیست و به بیرون امید نبسته است و معتقدیم ما همواره در حال رویش و میرش هستیم لذا نباید از مرگ سیاسی یک گروه بترسیم چون رویش وجود دارد.
خورشیدی ادامه داد: برای اداره کشور باید برنامه عملی داشته باشیم و تنها به شعارهای تو خالی اکتفا نکنیم. قاچاق کمر اقتصاد کشور را خم کرده است و هر میلیارد دلار قاچاق صدهزار شغل را از بین می برد، باید جلوی آن را گرفت و برای تولید در د اخل برنامه ریزی کرد.
عضو هیات موسس جبهه سوم خاطرنشان کرد: معتقدیم به جای برنامه سی ساله باید برنامه های ۸ ساله برای اداره کشور طراحی و تدوین کنیم. یعنی برنامه اصلی ما باید ایران در سال ۱۴۰۸ باشد به طوری که برنامه ریزی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سیاسی ما در ۸ سال نتیجه بدهد.

در فضای دوقطبی مشارکت احساسی می شود

در ادامه وهاب عزیزی دبیر کل جهادگران ایران اسلامی گفت: حاکمیت انحصاری دو جریان مشخص بر فضای سیاسی کشور موجب شده است سیاست دوقطبی سازی به وجود بیاد که در تقابل با انقلابی گری و ارزش های انقلاب قرار دارد. در فضای دو قطبی مشارکت آگاهانه جای خود را به مشارکت احساسی می دهد که در لباس مشارکت حداکثری ظاهر می شود و نتیجه چیزی می شود که دل دلسوزان انقلاب خون می شود.
دبیرکل جهادگران ایران اسلامی افزود:  وقتی که فضای دو قطبی حاکم باشد، همه ارزش ها لباس سیاه یا سفید بر تن دارند و شما نمی توانید رنگ دیگری را متصور شوید. در چنین شرایطی  برای حل مسائل و مشکلات اساسی  کشور راه حلی های افراطی و تفریطی را نسخه می کنند که هر دو مضر است و آسیب می زند و راه حل معقولی را اجازه مطرح شدن نمی دهند.
وی در خصوص علت پیش قدم شدن برای تشکیل این جبهه، گفت: چون کشور و انقلاب متعلق به همه ماست، ما برای به ثمر نشستن و حفظ انقلاب هزینه داده ایم؟ هزینه ای به بهای خون ۲۲۰ هزار شهید و صد ها هزار جانباز. ما نظام را دوست داریم و به رهبری نظام عشق می ورزیم. ما در این کشور زندگی می کنیم و متعلق به این کشور هستیم و وظیفه داریم برای نجات این کشور پیش قدم شویم و برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب قدم برداریم.

نیاز به پدر معنوی نداریم

همچنین «دلاور صیامی» دبیرکل جمعیت حامیان ولایت در این نشست گفت: ضرورتی ندارد کسی که چهل سال در کشور مسئولیت داشته تا ابد در منصب و مقام باشد چه اصولگرا باشد چه اصلاح طلب. ما نه با قالیباف و نه با احمدی نژاد کار نداریم و راه مشخص و مستقلی را برای خود تعریف کرده ایم. ما خط سومی هستیم.
وی با بیان اینکه باید نیروهای ارزشی و ولایی را حمایت کنیم و به مجلس بفرستیم، خاطرنشان کرد، ما حامی آزادی هستیم و آزادی هایی که در اسلام است در هیچ مکتبی نیست ولی اولویت اول ما اکنون اقتصاد است.  
صیامی با بیان اینکه ما نیازی به پدر معنوی نداریم، افزود: ما به اصولگرایان محافظه کار اعتقادی نداریم و حامی جوانان انقلابی، جهادی و ارزشی هستیم.

به گزارش ایرنا، جبهه سوم را احزابی چون جمعیت حامیان ولایت به دبیرکلی دلاور صیامی، مجمع ایثارگران دفاع مقدس به دبیرکلی اسماعیل بیگ محمدی، جمعیت پیشکسوتان انقلاب اسلامی به دبیرکلی اسماعیل نادریان، جمعیت شهرستانی های مقیم پایتخت به دبیرکلی میرزایی، جمعیت جهادگران انقلاب اسلامی به دبیرکلی وهاب عزیزی، جمعیت شاهدان زاگرس به دبیرکلی رضا پارسیان نژاد، جامعه عشایری ایران به دبیرکلی اسماعیل بهزادی، جمعیت منتظران مهدی (عج) به دبیرکلی مهدی فتحی زاده، جبهه پیروان زینب فهمیه خان محمدزاده، حامیان چله دوم انقلاب اسلامی به دبیر کلی سید فاضل سیدی، جمعیت حامیان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دبیرکلی زهیر معصومی، جمعیت خدمتگزاران به دبیرکلی احمد خورشیدی تشکیل می دهند.
همچنین اعضای شورای مرکزی جبهه سوم را شخصیت هایی چون سوده نجفی، ناصری، اصغر فرنیان، محمد طولابی، اصغر قیومی، بیگدلی، عادل جنانی، محمد اسماعیل مداحی، عظیمی، سخایی، حسن پویا، رسول کیانی فرد، علی قنبرزاد، مسعود خورشیدی، محمد جوزانی، سیدرضا میرصادقی، محمد خورشیدی، حبیب گل محمدی، حسن فدایی و محمد توکلی نیا تشکیل می دهند.   


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: