« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
وحید حاج سعیدی
طرف تا ديروز سلام خلق الله را عليك نمي گرفت و با شاه پالوده و بستني بدون پالم نمي خورد، اما اين يك ماه بعد از سلام و احوالپرسي چنان ملت را در بغل مي فشارد كانه ممكن است جان عده اي از شانه شان خارج شود! ...
پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:حقيقتاً «انتخابات» را بايد گل سر سبد و شاه بيت مناسبت هاي اجتماعي و نماد دموكراسي و مردم سالاري در جامعه ناميد. اولي الالباب و اولي الابصار جامعه معتقدند مزايا و بركات اين رويداد اجتماعي بي شباهت به فضاي حوزه سرزميني «اتوپياي افلاطون» و «آرمان شهر سعدي» نيست و اين ايام در شمار عمر آدمي به حساب نمي آيند!

چه سفره های رنگارنگی که در این مدت پهن نمی شوند، چه دوستی ها و مودت هایی که ایجاد نمی شوند و چه پیمان های استواری که بدون داربست های کرایه ای بسته نمی شوند! از وعده های پرطمراق و سوفسطایی گرفته تا بشارت احداث فرودگاه و پالایشگاه و راه آهن و ...  مهرورزی هم که تا دلتان بخواهد .... طرف تا دیروز سلام خلق الله را علیک نمی گرفت و با شاه پالوده و بستی بدون پالم نمی خورد، اما این یک ماه بعد از سلام و احوالپرسی در هر مجلس عزا و عروسی چنان ملت را در بغل می فشارد که تمام تکه های شکست های زندگی افراد ناخودآگاه به هم می چسبند!

در حقیقت انتخابات و حواشی تبلیغات آن، به نوعی آوانگارد و پیشرونده در احیای سنت های حسنه نظیر خوشرویی، صله رحم، احترام به همنوع، شرکت در مجالس، همدردی با محرومان و در یک کلام تبلور اخلاقیات در جامعه محسوب می شوند که به برکت این رویکرد حسنه از تعداد زیادی کارشناس، کارشناس ارشد، مهندس، دکتر و متخصص با کوله باری از ایده های فلک فرسا و مارمالادشده در جامعه رونمایی صورت می گیرد، که هر کدام قطعاً منشاء برکات و ثمرات بیشمار در جامعه خواهند بود. اما سوگمندانه در مدل رویکرد فعلی انتخابات،  با محدود کردن حق انتخاب افراد ، فرصت استفاده از تجارب و منویات سایر کاندیداها از بین خواهد رفت و فرضیه «صد کاندیدایی که قبل از مردن باید به آنها رای داد»، یک طرفه باطل خواهد شد.

فلذا پیشنهاد می شود به منظور اثر بخشی بیشتر این رویداد و بالا بردن زمینه حضور صاحبان خرد و اندیشه در این حماسه ملی، علاوه بر افزایش تعداد اعضای نمایندگان مجلس در هر حوزه سرزمینی ، زمان تبلیغات انتخابات مجلس افزایش پیدا کند و دوره مجلس نیز کاهش پیدا کند! فقط یادمان باشد «اثر انگشت مان از رای هایی که دادیم هیچگاه پاک نمی شوند!» چه ربطی داشت؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: