« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱
مدیر امور طیور جهاد سازمان کشاورزی کردستان:
مدیر امور طیور جهاد سازمان کشاورزی استان کردستان، با اشاره به وجود 221 هزار (95 درصد) کلنی مدرن و 10 هزار (5 درصد) کلنی بومی در این استان، گفت: در استان کردستان قریب به 232 هزار کندو زنبور عسل در استان وجود دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف، «سید مادح حسامی»، اظهار کرد: برابر آمارگیری سال 97 که در مهرماه انجام شد، قریب به 232 هزار کندو زنبور عسل در استان وجود دارد که از این تعداد 221 هزار (95 درصد) کلنی مدرن و 10 هزار (5 درصد) کلنی بومی هستند.

مدیر امور طیور جهاد سازمان کشاورزی استان کردستان، بیان کرد: تولید عسل استان نیز یک‌هزار و 349 تن بوده که یک هزار و 332 تن آن حاصل تولید کلنی‌های مدرن و 17 تن باقی مانده نیز مربوط به کلنی‌های بومی است. این آمار در مقایسه با سال 94 از رشد 18 درصدی در تعداد کندو و 2 درصدی در تولید برخوردار است.
او، تصریح کرد: از میان شهرستان‌های استان، سقز دارای بیشترین تولید عسل و 6 هزار کلنی است و شهرستان‌های سنندج، کامیاران، دیواندره، بانه و مریوان نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
این مدیر، خاطر نشان کرد: در همین راستا و بر اساس نتایج آمارگیری 7 هزار و 2 نفر کردستانی به صنعت زنبورداری مشغولند که از این تعداد یک‌هزار و 866 نفر دارای بیش از 40 کلنی زنبور عسل و شغل اصلی آنها زنبورداری است.

مدینه صابری/خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: