« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
جهان
رسانه‌های رژیم صهیونیستی به عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان حزب الله علیه ارتش رژیم واکنش نشان دادند و درباره عملیات‌‌های بعدی مقاومت علیه اشغالگران هشدار دادند.
به گزارش  پایگاه خبری آوای رودکوف به نقل از تسنیم، «انفجارهای شمال مجددا شهرک نشینان را در داخل منازلشان حبس کرد»،‌ این عنوان گزارشی است که پایگاه اطلاع رسانی واللا درباره  عملیات تلافی جویانه حزب الله مورد استفاده قرار داد.

گزارشگران این پایگاه عبری زبان از گشوده شدن پناهگاه ها خبر دادند در حالی که میزان تلفات صهیونیست‌ها در این عملیات همچنان در بایکوت کامل خبری باقی مانده است.

در این حال و در چهارده روز مانده به برگزاری انتخابات کنست رژیم صهیونیستی بسیاری از رقبای نتانیاهو ، وی را به دلیل نا کارآمدی در مقابله با حزب الله به باد انتقاد گرفتند.

گانتس رهبر ائتلاف آبی و سفید، فعالیت انتخاباتی خود را به حالت تعلیق در آورد و لاپید یک سیاستمدار دیگر رژیم صهیونیستی به شدت به نتانیاهو حمله و وضعیت امنیتی حال حاضر صهیونیست‌ها را حاصل سیاست های اشتباه و تبلیغاتی وی توصیف کرد.

لاپید که سخنانش در روزنامه یدیعوت احرونوت بازتاب پیدا کرده است ، تاکید کرد بلایی که امروز بر سرمان می‌آید و پنهان شدن مردم در پناهگاه‌ها کلا به دلیل سیاست‌های اشتباه نتانیاهو است .

وی، نتانیاهو را متهم کرد با اهداف انتخاباتی سیاست ابهام در پذیرش مسئولیت اقدامات نظامی را زیر پا گذارده است. به اعتقاد لاپید، نتانیاهو برای کسب آرای بیشتر نظامیان ارتش اسرائیل را به کامل مرگ فرستاده و وادار به جنگ با حزب الله می‌کند.

در مقابل پایگاه اطلاع رسانی دبکا در گزارشی در رابطه با این عملیات آن یک تک عملیات ندانست و به رهبران رژیم صهیونیستی هشدار داد باید منتظر عملیات دیگر حزب الله در روزهای آینده باشیم.

این پایگاه نزدیک به ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با انتقاد شدید از عملکرد ارتش و رهبران رژیم صهیونیستی نوشت ، آن قدر ارتش به دنبال بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی خود بود که مرتکب چند اشتباه پیاپی شد.

اولین اشتباه ارتش صهیونیستی از نگاه دبکا آن بود که دو ساعت بعد از وقوع عملیات و بمباران مناطقی در نوار مرزی لبنان اعلام کرد همه چیز به پایان رسیده است. اما دومین اشتباه ارتش رژیم صهیونیستی آن بود که فورا ادعا کرد عملیات حزب الله هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

این پایگاه عبری زبان در ادامه نوشت چرا باید ارتش اسرائیل اعلام کند که حزب الله در کار خود موفق نبوده است ، این کار یک نتیجه بیشتر ندارد و آن ایجاد انگیزه در حزب الله برای اقدام علیه اهداف دیگری است.

عمیر بوحبوت خبرنگار واللا هم اعتراف کرد از نگاه کارشناسان اسرائیلی این عملیات صرفا در واکنش به اقدام اسرائیل در سوریه است و همچنان باید منتظر عملیات حزب الله در واکنش به حمله پهپادی به ضاحیه جنوبی بیروت باشیم.

این در حالی است که رامی یتسهار در واکنش به ادعای سران رژیم صهیونیستی در مورد برنامه فریب آن را چیزی شبیه به بازی بچه گانه عجیب توصیف کرد و در نیوز اسرائیل نوشت : در سایه این نمایش مسخره و بچه گانه که سعی شد با رنگ و باند و گاز زخمی ها را به تصویر بکشند تا بدین شکل برنامه انتخابات نتانیاهوی ضعیف به پیش برود.

وی درباره سخنان نزدیکان نتانیاهو در رابطه با اینکه وی بنا به درخواست پوتین حملات خود را متوقف کرده است ، نوشت : بهتر نیست این یاوه گویی ها را متوقف کنیم ، آیا واقعا روسیه واسطه توقف آتش بود؟

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است نتانیاهو که اقتصاد را دچار فروپاشی کرده بود و فساد را گسترش داد امروز تیشه به ریشه امنیت ما می‌زند.باید نشست و دید تا دو هفته دیگر چه بلایی بر سر ما خواهد آمد.

به اعتقاد «شجیع گرانوت» تحلیلگر روزنامه یسرائیل هیوم نیز عملیات حزب الله جنگ میان جنگ های اسرائیل و حزب الله است تا نصر الله به اسرائیل گوشزد کند که نمی‌توانند قواعد بازی در لبنان و سوریه را تغییر دهند.

این روزنامه نگار هم اذعان می کند، تل آویو تلاش دارد تا عصبانیت حزب الله را مهار کرده و اجازه ندهد شرایط به سوی جنگی فراگیر لغزش پیدا کند.

ایلیت شاکید رقیب انتخاباتی نتانیاهو هم تاکید کرد خوب به یاد دارد که در دفعات گذشته نیز نتانیاهو تلاش کرد تا انتخابات را زیر سایه جنگ انجام دهد.

به هر شکل به اعتقاد تحلیلگران اسرائیلی، گرچه نتانیاهو برای از سر گذراندن تهدید سید حسن نصر الله حتی از افشای اسرار نظامی اش هم فروگذاری نکرد، اما باید دیر یا زود منتظر عملیات دیگری از سوی حزب الله باشیم که با وجود اطمینان از وقوع آن باز هم به شکل غافلگیرکننده ای بر سر آنها فرود خواهد آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: