« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۲۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
علمی پزشکی؛
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مهم‌ترین علت مرگ‌ و میر در استان گفت: شایع‌ترین عامل مرگ و میر در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و تومورهای مغزی ،حوادث و خودکشی با دو درصد گزارش شده است.
پرویز یزدان‌پناه پیش از ظهرامروز در نشست شورای راهبردی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 10 تا 15 درصد زوجین استان نابارورند، اظهار داشت: امیدواریم با فعال شدن مرکز درمان ناباروری در گچساران و با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید جلیل تا یک ماه آینده بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: براساس آمارها، زایمان‌های ایمن در شهرهای استان 100 درصد و در روستاها 99 درصد بوده و میزان مرگ و میر مادران باردار در سال گذشته صفر بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ارتباط با میزان شیوع بیماری فشارخون در جمعیت بالای 30 سال استان، عنوان کرد: میزان شیوع فشارخون در روستاهای استان 17.3 درصد است که میانگین کشوری در این زمینه 16 درصد است.

 یزدان‌پناه میزان شیوع بیماری فشارخون در جمعیت شهری بالای 30 سال استان را 9.4 درصد عنوان و بیان کرد: میانگین کشوری در این شاخص 10 درصد است.

وی به شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در استان اشاره داشت و بیان کرد: 46 درصد علل مرگ و میر در استان بیماری‌های قلبی و عروقی، 14 درصد سرطان و تومورها و 12 درصد علل مرگ و میر حوادث است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: خودکشی با دو درصد دهمین علت مرگ و میر در استان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین